Stresset molly

Jeg sliter med at molly blir stresset når de er nye.
Har hatt black molly tidligere som til slutt døde av prikksyken som gjerne er et resultat av stress.Jeg hadde prøvet med medisin og andre tips som kan virke ( som salting) Det var da to mollyer som døde. Alle de andre typene fisk gikk det bra med , de ble ikke smittet.

Nå har jeg skaffet seilfinne molly , svarte og gule Black molly. Det tok ikke mange dangene før de fikk prikker. Nå har jeg hatt en kur på de av Costapur fra Sera (Prikksyke medisin), og et ekstra vannbytte. Men det ser ikke ut at det hjelper. En sommerfuglciklide har også blitt smittet. Har andre fisksom jeg er redd skal få dette. Hva gjør jeg ?
Harr tatt prøver av vannet: Nitrit =0 , ikke noe amoniakk og ph på 6,7.

Er det noen som vet om dette kan være et problem med denne type fisk?
Har hørt at molly skal være en veldig lett og hardfør fisk, men dette er ikke min erfaring.
Har annen fisk som skal være vanskeligere.
Jeg har nå vært å kjøpt ny flaske med medisin (fikk misstanke om at den jeg hadde var blitt gammel ettersom jeg har hatt den stående lenge) og akvariesalt.
Har også skrudd opp varmen på karet med 2 grader.

Nå skal prikkene bort!!
Temperaturen må opp til 32 grader. Er den under blir prikkene bare verre. Lykke til!!!
Men vil ikke en tempratur på 32 grader ta livet av fisken?
Det ser faktisk ut til å ha blitt bedre de siste 12 timene.
Det er nå 28 grader, og med salting og medesinering ser det ut til at det enderlig slipper taket. :o)

Prøver å ikke ta gleder på forskudd, men var redd for å miste alle fiskene i hjørnekaret mitt.
Vil anbefale deg å lese artikkelen om sykdom, der står varmebehandling godt forklart.... (jeg er ikke flink til å forklare...)
Inaktiv bruker
Hei
eg har gådd ein del kurs innan nettopp dette temaet. og eg har lært at om du er stresset får det negativ innvirkning på fisken. det eneste som hjelper er at du roer deg ned. en annen grunn til at fisken er stresset er at om du har tv rett framfor fisken. lysstrålene blir mykje sterkare gjennom vatn.det er min teori.
Karet står i stuen. I hjørnet ved sofaen.
Ja, de kan se TV og vi som bor her oppholder oss mye her.
MEN det gikk fint helt til jeg fikk Molly i karet.

Fisken er på bedingens vei , men ikke helt bra enda.
Spesielt en sommerfuglciklide sliter med masse prikker. Også noen L-144 yngel har fremdeles prikker.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap