Optimal oppfóring av betta yngel?

Hei.

Noen som har en mening om hvordan den optimale oppfórings metoden for Betta yngel er?
Gir mine nyklekt artemia en gang om dagen og synes de vokser litt seint. Kan være at jeg er litt utålmodig

Kan det være en idé å gi de Liquifry om morgenen før jeg går på jobb og gi de artemia om kvelden eller kan dette bli for mye?

Takker så mye for svar.
Inaktiv bruker
Mat flere ganger om dagen
Så små yngel vokser best om de får passelig mengde mat flere ganger om dagen. De er nok ikke så ulike makropode yngelen som jeg har - de er jo også av egg i samme størrelse og labyrintfisker. Synes også de vokser sent i forhold til levendeføder fisk, men det er helt klart at det hjelper med flere foringer om dagen. I starten kunne jeg tydelig se mat i magen deres.

Selv har jeg ikke hatt selvklekket artemia, så hos meg har de vokst opp på JBL Nobilfluid, som er noenlunde det samme som Liquifry, pluss avskallede artemiaegg etterpå. Så gradvis pulverisert form av flakfor og så flakfor for betta. Dette har fungert fint for meg. Matet 4-5 ganger om dagen i starten, nå mater jeg 2-3 på yngel som er 7-8 uker gamle.
Fikk tips om å skille yngelet så fort de var merkbart ulike i størrelsene, det foregår kannibalisering mellom størst og minst i kullene. For å få flere til å leve opp (og sikre de minste lik tilgang på mat) er det nok lurt å skille de. Har ikke gjort det selv, med det resultatet at jeg bare har 20 + yngel igjen. De er i veldig ulik størrelse nå - de største er på 3-4 cm SL.

Lykke til uansett
Skal prøve med mating flere ganger om dagen
lar dem spise opp plomesen og det tar son serka en uke så bruker jeg noe knåtsmå kreps dyr så nor dem nermer seg 0,5 cm så gir jeg nykeleket artemia og nå er dem 0,5-1,2 cm
Kan kanskje nevne at dette er yngel fra munnrugende Betta, mener disse ikke har plommesekk når de blir spyttet ut.
Optimal oppforing av betta :-)
Hei hvet ikke om dette er den optimale måten og fore opp betta på men jeg foret mine 2-3 gangger om dagen med micro orm de 3-4 første ukene og byttet mye vann, og så gikk jeg sakte over til knust discus granaults. Fikk mange flotte voksne bettaer på den måten jeg
Skal prøve discus granulat på de største og se om det faller i smak, de er en smule bortskjemt på artemia for tiden. De spiser ikkje røde mygglarver engang
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D. Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap