Pumpe som ikke tar babys?

Jeg har en Eheim Pick-up 2008 i karet mitt med Neolamprologus Similis, tror dere den er trygg med hensyn til de minste?
har du "svamp" på innsuget så tar den ikke det..
Bruker den bare vanlig som den kom.. har jo sånne riller som vannet kommer inn i, før den går i filtersvampen..? Dog, hvis man kommer inn i kammerset med filteret er man jo ille ute...

Hvordan svamp mener du?
hmm.. okei, skjønner ikke helt: denne skal vel inni pumpa? Men hvis yngelen allerede har blitt tatt inn under dekselet er vel skaden allerede skjedd?

eller, hvis du liker DIY: Ta en strømpe rundt filteret/filterinntaket.
Okei, takk! Jeg får begynne der da..
Vannsti
Jeg har en Eheim Pick-up 2008 i karet mitt med Neolamprologus Similis, tror dere den er trygg med hensyn til de minste?


Legg skjellene med similis gruppen din på motsatt side av akvariet hvor inntaket er, så er de rimelig trygge siden de ikke svømmer langt fra skjellet sitt.
Har satt en sokk på for å være sikker! Har lagt gruppene rundt om i hele karet, noen er ganske nære pumpa... Men det er like mange yngel nå der som på lørdag! =D
Jeg må bare spørre deg også; hva tror du om å gi dem frossne røde mygglarver?
:)
Så bra. Jeg har aldri sett på det med pumpa som et problem siden de minste yngelen ikke svømmer langt fra skjellene. =)
Det anbefales vel ikke røde myggiser til Tangyanika-fisker såvidt jeg vet, uten at jeg har satt meg inn i hvorfor. Da jeg hadde de matet jeg aldri med dette iallefall. (jeg tåler ikke å putte hendene ned i vann hvor fiskene er foret med røde myggiser uansett).
Artemia er bra til Similisene. Dette er de vant til også.
Ligger i samme prisklasse som mygglarvene også.
Nei, den skulle egentlig ikke være noe problem.. men jeg vil være sikker alikevel!
Syntes jeg hadde lest det ett sted at de ikke skulle mates med veldig proteinrik mat.. Skulle kjøpe artemia men så endte jeg opp med mygglarver fordi butikken jeg var på var fri... Jeg får dra til byen i morgen! =)
Mygglarvene er uansett bra for sajicaene og de andre...! Så da ordner det seg..

Men jeg er så redd for at yngelen ikke får mat! Jeg ser jo ikke om de aller minste får i seg noe..! Men prøver iallefall å mate dem minst to ganger om dagen med babyforet!
Vannsti
Nei, den skulle egentlig ikke være noe problem.. men jeg vil være sikker alikevel! Syntes jeg hadde lest det ett sted at de ikke skulle mates med veldig proteinrik mat.. Skulle kjøpe artemia men så endte jeg opp med mygglarver fordi butikken jeg var på var fri... Jeg får dra til byen i morgen! =) Mygglarvene er uansett bra for sajicaene og de andre...! Så da ordner det seg.. Men jeg er så redd for at yngelen ikke får mat! Jeg ser jo ikke om de aller minste får i seg noe..! Men prøver iallefall å mate dem minst to ganger om dagen med babyforet!


Hvis ikke yngelen får mat, dør de ganske kjapt så tror ikke du skal bekymre deg, når de fortsatt lever, så får de mat i seg. Du kan jo alltids kjøpe deg en mickroorm kultur og dyrke til de hvis du vil være veldig sikker! =) Det finner du helt sikkert under rubrikk her.

Du kan jo også knuse det baby foret enda mindre, og se om det hjelper. =)
Tropehagen hadde Artemia sist jeg var innom. Hun har på nye gullfisken zoo også, men det merket hun fører er mye dyrere enn det de har på Tropehagen.
Finner du ikke, kan du komme å kjøpe en halv pakke hos meg i morgen, den holder lenge til Similisene.
Okei! Takk! Jeg skal se meg litt rundt i morgen, hvis jeg ikke finner så tar jeg kanskje kontakt! Er det ikke mye arbeid med å ha en egen "farm" på foret?
Vannsti
Okei! Takk! Jeg skal se meg litt rundt i morgen, hvis jeg ikke finner så tar jeg kanskje kontakt! Er det ikke mye arbeid med å ha en egen "farm" på foret?


Neida, når du har startet en kultur, så er det bare å vente etpar dager før du kan sanke av den. Så må du "restarte" den ca en gang i mnd ved å gi mer næring til de. Ellers passer den seg selv.
Men jeg mener du ikke behøver det da du som du så fikk yngel i flere aldersgrupper, så det viser jo at de overlever på det babyforet du fikk med. =)
Jepp! Jeg er enig i det! Er bare greit å vite!
Jeg har tredd to "La Mote" ankelstrømer på min lille Eheim pumpe, da jeg har sebrafisk yngel. Jeg bare setter sugekoppene fast uten på stømpen, uten å lage hull. Det passer perfekt.
Jepp! Jeg har satt en sort "finsokk" over inntaket mitt også, sugekoppene ville ikke av - så pumpa henger nå bare etter de øverste to. Det ser ikke stygt ut heller! Eneste problemet er att planterester og slikt ikke kommer igjennom sokken..
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap