Kjøp av palettciklider
Hei!
har gått til annskaffelse av et 120l akvarium. husker ikke hvilken produsent o.l i farten.
Men har vært å sett på diverse ciklider,og harforholdsvis forelsket med i palettcikliden. De hadde en del yngel på dyrebutikken her hvor jeg befinner meg nå, men "barna" er bare 1-2cm lange og jeg sliter med å se hva som er hunnfisker, og hva som er hannfisker.
Er der noen som har noen greie tips når det gjelder kjønnsbestemmelse av små palettciklider?
Hvis ikke kan jeg kjøpe flere fisk for så å satse på at det er en variert gruppe? hvor mange kan jeg i såfall kjøpe? (er dette isåfall lurt?)
og til slutt ,praktisk spørsmål, 30,- stk . grei pris eller?
på forhånd takk,hilsen håpefull ciklide entusiast :P
har gått til annskaffelse av et 120l akvarium. husker ikke hvilken produsent o.l i farten.
Men har vært å sett på diverse ciklider,og harforholdsvis forelsket med i palettcikliden. De hadde en del yngel på dyrebutikken her hvor jeg befinner meg nå, men "barna" er bare 1-2cm lange og jeg sliter med å se hva som er hunnfisker, og hva som er hannfisker.
Er der noen som har noen greie tips når det gjelder kjønnsbestemmelse av små palettciklider?
Hvis ikke kan jeg kjøpe flere fisk for så å satse på at det er en variert gruppe? hvor mange kan jeg i såfall kjøpe? (er dette isåfall lurt?)
og til slutt ,praktisk spørsmål, 30,- stk . grei pris eller?
på forhånd takk,hilsen håpefull ciklide entusiast :P
Postet 11.10.10 kl 19:44
Inaktiv bruker
Det er nok ganske vanskelig å se forskjel på så små yngel.....
30 er en grei pris,Husk de kan jo bli ganske store.
30 er en grei pris,Husk de kan jo bli ganske store.
Postet 11.10.10 kl 19:52
Postet 11.10.10 kl 19:55
Postet 11.10.10 kl 21:40
både hunner og hanner kan ha ingen eller mange "øyer" på både hale og ryggfinne.
personlig syns jeg paletter med MANGE øyne er flottest.
nås du skal bestemme kjønn så er hannene lange med spiss ryggfinne mens hunnen er mer rund med gullig grunnfarge og rund ryggfinne.
jeg vil anbefale deg å bare ha ET par i 120L, de sloss fælt med hverandre.
30,- for yngel syns jeg er litt dyrt for så små yngel.
du kan sikkert få ungfisk som du kan kjønsbesteme her inne på rubikk for en liknende pris.
klarer du å skaffe deg en han og en hunn vil du garantert ha et par, paletter er ikke kresne.
han + hun = yngel =)
personlig syns jeg paletter med MANGE øyne er flottest.
nås du skal bestemme kjønn så er hannene lange med spiss ryggfinne mens hunnen er mer rund med gullig grunnfarge og rund ryggfinne.
jeg vil anbefale deg å bare ha ET par i 120L, de sloss fælt med hverandre.
30,- for yngel syns jeg er litt dyrt for så små yngel.
du kan sikkert få ungfisk som du kan kjønsbesteme her inne på rubikk for en liknende pris.
klarer du å skaffe deg en han og en hunn vil du garantert ha et par, paletter er ikke kresne.
han + hun = yngel =)
Postet 11.10.10 kl 22:57
Postet 11.10.10 kl 23:07
Postet 11.10.10 kl 23:11
Postet 11.10.10 kl 23:17
Postet 11.10.10 kl 23:55
hehe
creds til Bodø Båt & Fritidssenter som alltid leverer en utmerket service..
var nedom der i dag å skulle forhøre meg om palettciklider.
og var ikke noe problem. (dem visste tilogmed hvilket kjønn de hadde inne av :O) i motsetning til en viss annen butikk der jeg fikk et oppslagsverk på tysk servert i handa, med beskjed om å finne det ut sjøl.
creds til Bodø Båt & Fritidssenter som alltid leverer en utmerket service..
var nedom der i dag å skulle forhøre meg om palettciklider.
og var ikke noe problem. (dem visste tilogmed hvilket kjønn de hadde inne av :O) i motsetning til en viss annen butikk der jeg fikk et oppslagsverk på tysk servert i handa, med beskjed om å finne det ut sjøl.
Postet 12.10.10 kl 12:22
Ser vi bor på samme plass
Jeg har et par prinsessen av burundi til salgs, ser ut til å være en av hvert kjønn.
Om dette kan være en fisk av interesser for deg, så ville de passet fint i 120-literen
De kan omså hentes i dag. De trenger sårt et nytt hjem, så selges veldig billig.
Jeg har et par prinsessen av burundi til salgs, ser ut til å være en av hvert kjønn.
Om dette kan være en fisk av interesser for deg, så ville de passet fint i 120-literen
De kan omså hentes i dag. De trenger sårt et nytt hjem, så selges veldig billig.
Postet 12.10.10 kl 12:49
Endret: 12.10.10 kl 12:51
Postet 12.10.10 kl 12:59
Postet 12.10.10 kl 13:02
Postet 12.10.10 kl 13:03
Da har jeg vært å sett på de søte små, palettciklider på ca 4-5 cm. hunnen har allerede tatt sjefsrollen i akvariesjappa, og haren hann hun "leker" så fælt med. rister liksom når han kommer svømmende.
vil det ta hardt på forholdet mellom de to når de evnt skulle bytte akvarium? de kjenner vel hverandre såpass igjen. eller?
vil det ta hardt på forholdet mellom de to når de evnt skulle bytte akvarium? de kjenner vel hverandre såpass igjen. eller?
Postet 12.10.10 kl 18:02
Postet 12.10.10 kl 18:12
Postet 12.10.10 kl 19:40
Postet 12.10.10 kl 20:45
Postet 12.10.10 kl 21:31
Postet 12.10.10 kl 22:09