Protein hinne.

hei. jeg sliter med det at jeg får protein hinne hver gang jeg fôrer med fryst artemia. det ser ikke ut i toppen på karet, så hva kan jeg gjøre med dette problemet?

alle svar mottas med takk.
vannbytter og evt fore med litt mindre slik at det blir mindre overskudd av proteiner som kan danne denne hinnen. tror det skal gjøre susen var hvertfall det ejg fikk beskjed om når jeg hadde protein hinne i mitt kar
Tusen takk :)
tusen takk for tipset. har holdt på med hyppige vannbytter nå den siste uken, men den blir nesten ikke borte, men nå har jeg et stort utvendig filter, som jeg også vurderer å bytte vann på, å bytte det fineste filter materialet.

takk igjen for svar.
Sett utstrømningen mot vannflaten sånn at det blir bevegelse. Da vil proteinhinnen fornne fort. Dessuten vil bevegelsene i vannflaten føre til ekstra oksygen i vannet.
hos meg har det fungert veldig bra å bare styre utblåsingen på pumpen litt opp mot overflaten slik at det blir krusninger i vannskorpen. da forsvart det på noen timer.
takk for svar. silte uttaket litt opp i går kveld når jeg la meg, så det blir spennende å se etterpå.
miss texy
takk for svar. silte uttaket litt opp i går kveld når jeg la meg, så det blir spennende å se etterpå.


Jeg får proteinhinne tidvis, og har ikke muligheten til å regulere utblåset på pumpa mi. Istedet fjerner jeg rett og slett hinna ved å sike bort det øverste vannet. Ta en kopp (ikke med såperester etc., selv har jeg et litersmål som bare brukes i akvariet) og skyv den ned så det så vidt renner over kanten. Poof, ingen hinne, og i motsetning til å stille utblåset opp og fjerne symptomet (overskuddet av protein er jo fortsatt i vannet) så har du fjernet hele problemet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap