Min golden har begynt å flytte grus :)

Han har nå startet med å flytte grus fra hula si' og ut. Kommer med full kjeften av grus og tømmer det i en stor haug på utsiden av hula. Er dette bare en ordinær måte å være på eller betyr det noe spesielt at han/hun gjør dette?
63liter
har ett 63liters akvarium som jeg skal ah ciklider i har litt lyst på malawi men kan dere hjepe meg og finne ciklider som passer sammen i ett 63liters akvarium. Fint om dere kommer med mange forslag
Elwaro: Hehe: Det der er den store hobbyen til hanner av Golden og andre malawi-ciklider i mbunas-gruppen Skuff ut i dungevis og la damene se hvor stor og sterk du er, og hvor flink du er til å ordne leksgrop. Hiv gjerne sanden over til naboen (så hiver naboen sanden tilbake). Så skrur han på litt ekstra farger og gjør seg lekker for leksmodne damer (og samtidig signaliserer til andre hanner at de skal holde seg unna).
Gravingen er en av årsakene til at det er vanskelig å ha planter i malawi-kar.

Joachim: Ikke for å skuffe deg, men 63 liter er altfor lite for voksne malawi-ciklider. De vil ikke leve lenge der pga behov for territorie, ekstra rent vann osv.
250 liter blir ofte sett på som et minimum hvis du skal ha noen vanlige malawi-ciklider.
Dverg ciklider
er det noen ciklider som kan passe inn i det hele tatt si noen jeg kan ha inni hadde vært fint med dverg ciklide da =)
Shiramor
[B]Elwaro:[/B] Hehe: Det der er den store hobbyen til hanner av Golden og andre malawi-ciklider i mbunas-gruppen :-D Skuff ut i dungevis og la damene se hvor stor og sterk du er, og hvor flink du er til å ordne leksgrop. Hiv gjerne sanden over til naboen (så hiver naboen sanden tilbake). Så skrur han på litt ekstra farger og gjør seg lekker for leksmodne damer (og samtidig signaliserer til andre hanner at de skal holde seg unna). Gravingen er en av årsakene til at det er vanskelig å ha planter i malawi-kar. [B]Joachim[/B]: Ikke for å skuffe deg, men 63 liter er altfor lite for voksne malawi-ciklider. De vil ikke leve lenge der pga behov for territorie, ekstra rent vann osv. 250 liter blir ofte sett på som et minimum hvis du skal ha noen vanlige malawi-ciklider.

Hehe,ok. Synd han er helt alene da Jeg må visst absolutt se å gjøre alvor av å skaffe han ei dame skjønner jeg.
Noen som har ei dame tilsalgs og bor i nærheten av Halden/Østfold?
Joachim: jeg kan ikke så mye om andre ciklider, men jeg fikk frem denne listen da jeg søkte litt:

Noen av disse trenger kanskje 80 liter, men du kan jo se selv. Og søk litt selv, eller lag en ny tråd. Blir jo feil overskrift på denne tråden, og da blir den ikke lest av dem som kan om dvergciklider

Elwaro: Skaff han gjerne minst to, ellers kan hunnen få for mye pes hvis de er uvillig. En fordel med Golden er jo at også hunnene er fargerike fisker
Shiramor
[B]Joachim:[/B] jeg kan ikke så mye om andre ciklider, men jeg fikk frem denne listen da jeg søkte litt: [URLBLOCK1] Noen av disse trenger kanskje 80 liter, men du kan jo se selv. Og søk litt selv, eller lag en ny tråd. Blir jo feil overskrift på denne tråden, og da blir den ikke lest av dem som kan om dvergciklider ;-) [B]Elwaro[/B]: Skaff han gjerne minst to, ellers kan hunnen få for mye pes hvis de er uvillig. En fordel med Golden er jo at også hunnene er fargerike fisker ;-)

Ja, har tenkt på 2 stk. Det store spørsmålet blir vel om man klarer å skille kjønn.
Dverg , sommerfugl
kan jeg ha sommerfuglciklider og dvergciklider sammen?? eller kan de ikke være sammen? =)
Malawi
Jeg har et 120liter med malawi i, de har levd i 3-4år snart...

Vi kjenner også en som har et aqvarium som deg med malawi...

Det går nok bra
Thomas Iversen
Vi kjenner også en som har et aqvarium som deg med malawi... Det går nok bra

Mener du det?? Er det noen som har voksne, velfungerende malawi-ciklider i et akvarium på 63 liter? Det vil jeg mene er dyreplageri.
Kan forstå det hvis det er yngel eller ungfisk, men det varer jo ikke så lenge.
Det er forskjell på "å ha fisk" og "å tilrettelegge for fisk"
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap