Noen som hvet hva slags pumpe dette er??

Heisann
Har et 210 liter akvarium..
Kjøpte det brukt med den så fulgte det med en pumpe, som jeg ikke aner hva er(en type Eheim).
Har prøvd å forklare i diverse butikker, men trur det har gått ut av produksjon.
Lurer på om noen klarer å gjenkjenne hva slags pumpe det er?
Og om den er passe nok for akvariet mitt?
Fiskene koser seg oppi der (masse yngel), og plantene vokser, vokser og vokser..
Om det er for lite så har jeg en ekstra utvendig pumpe.
Slenger ved et bilde av pumpa, det er en Eheim pumpe, men hvet som sagt ikke nummeret.
Aldri sett den før.

Den så kanskje litt liten ut.. Det som er viktig er filtermedia. Hvor mye areal bakteriefloraen har å vokse på.

Du vil raskt merke om den er for liten eller ikke.
Det kommer også veldig mye ann på hvilke fisker du har tenkt å ha, og hvor mange. Er det stor belastning for filteret, så bør du vurdere nytt.

Hvis du trenger bedre filtrering, så vil jeg tipse deg om hjørnefilter. Det ser ut som den der pumpa kan brukes som powerhead også? Antall liter/timen kan du måle. Se hvor raskt den fyller en 10L bøtte, og kalkulere hvor mye den ville fylt etter en time.
Den der ligner på den som fulgte med akvariet da jeg kjøpte for 8 år siden.. Men fikk ikke navnet på den dessverre.. Jeg bytta den ut ganske kjapt.
Antall liter/timen kan du måle. Se hvor raskt den fyller en 10L bøtte, og kalkulere hvor mye den ville fylt etter en time


??se hvor raskt den fyller en 10l bøtte, og kalkulere
hvordan gjør jeg det??

nå ja..har sjønt nå at det er kullfiltre som er i pumpa mi, det er to sorte filtre
så da er det ut å løpe til butikken i morgen tidlig å få tak i nye filtre.
hvilken farge bør jeg velge?? blå, hvite?

tenkte å sette i nye filtrene i pumpa..skvise all gørra fra di andre filtre over i en 10 liter bøtte med vann, og la pumpa stå og gå til vannet er klart. da burde vel alle bakteriene ha kommet seg inn i det nye filtret??
eller burde jeg bare bytte det 1 filtret først?

Tenker at jeg får få igang den utvendige pump mi også..
så får det stå og gå 2 pumper noen uker till akvariet
Dette er sånne svar som jeg stusser litt over. "Har ikke peiling, men jeg svarer allikavel".
Godt ment, og ingen feil med det. Litt svakt bilde, men for meg så ser det ut som en eldre modell av invendig Eheim. Har maken selv men har ikke nummeret for hånden for den står nedsøkkt i et kar.
Min fungerer utmerket i en 75 l. Men i en 210 vil den uansett bli for liten trur eg.


Ronny-André
Aldri sett den før. Den så kanskje litt liten ut.. Det som er viktig er filtermedia. Hvor mye areal bakteriefloraen har å vokse på. Du vil raskt merke om den er for liten eller ikke. Det kommer også veldig mye ann på hvilke fisker du har tenkt å ha, og hvor mange. Er det stor belastning for filteret, så bør du vurdere nytt. Hvis du trenger bedre filtrering, så vil jeg tipse deg om hjørnefilter. Det ser ut som den der pumpa kan brukes som powerhead også? Antall liter/timen kan du måle. Se hvor raskt den fyller en 10L bøtte, og kalkulere hvor mye den ville fylt etter en time.
Josti
tusen takk for svar
ja er nok en eldre modell
synes å ha sett den før fra mange år tilbake.
jeg skal ta et bedre bilde i morgen
nå er det natta for øyne går i kryss av for mye lesing :S
for lurer så på om det er kull filter jeg har i min? for det er to sorte filtre i den.
men som sagt har et utvendig filter jeg kan sette i gang
men det vil jo ta 1 mnd før den er fin og god med bakterieflora
for 2 timer siden målte jeg nitritt i vannet ogsåå ( 0.3). så har fått tatt et vannbytte nå.
men nå er det natti natt.. og så får resten bli til i "morgen".
tar et bedre bilde av pumpa da
Profil
ps..en kan se pumpa i akvariumet mitt på profilen min.
der får en et bedre inntrykk av str på den også

eller enklere..jeg legger dem til her
Dette er et eheim aquastar filter, om det er modellen 2007 du har skal jeg ikke si sikkert, for dette filteret kom i forskjellige størrelser. Ikke av de beste filtrene eheim har laget, men til kar med lav belastning så kan dem funke. Har selv hatt flere slike, men har byttet dem ut da dem ikke er bra nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Birgitte Roland
Reklame for plussmedlemskap