Albino ancistrus/har fått egg:p

Åssen fungerer det? Jeg kjøpte et par(jente-gutt) Albino-ancistrus og de har tydeligvist lekt. Det jeg lurer på er hvor lang tid det tar før de klekker og hvor lang tid tar det før de neste gang får egg igjen?


Er ny i gamet så all info settes pris på


MvH Afrim
Har ikke peiling...men bilder? Høres spesielle ut

Det er helt sikkert noen andre drevne som kan svare deg
Hei Afrim og gratulerer med oppdrett :o)

Hannen passer på eggene i hula i 1 uke før de klekker.De nyklekkede ynglene har en sekk på magen som de bruker enda 1 uke på å førdøye.De trenger ikke mat før to uker etter at eggene er klekket
Totalt tar det to uker før hannen slipper yngelen ut av hula.

Lykke til

Gratulerer
Her er en fin artikkel om ancistrus, hvor du sikkert finner svar på mye av det du lurer på.

Jeg har selv fått 3 kull med ca en måneds mellomrom på min albino.
Første kullet var på 4 stk, andre kullet på rundt 70, og tredje kullet ca 50. Nå har jeg fjernet skiferhulen for å stanse ynglingen og for at hannen skal få til til å spise. (Hannen er så dyktig far at det kan gå på helsen løs.)
Dessuten har jeg i grunnen ikke plass til alle sammen, så for øyeblikket går det rundt 100 fisk i et 60 liters kar i tillegg til en god gjeng med kirsebærreker!
Det siste kullet vimser rundt i et 28 liters kar som også har kirsebærrreker som akvarievenner.

Lykke til med dine. Det er gøy når det vrimler i akvariet
Takk for info:)
Tusen takk
Jeg er skikkelig gira på det her:P Jeg har ikke hule en gang på den 60L jeg så de i en liten båt jeg har som pynt ca 10-13cm lang

Hadde ikke sett hannen på flere dager så jeg begynte å lure på hvor den gjemte seg og løftet den lille båten, da så jeg en haug med egg, da var det ikke bare 4 egg eller noe sånt, det var sikkert 10-15egg pluss

Jeg har dess ikke tatt noen bilder fordi jeg fikk beskjed av en jeg spurte her inne att jeg ikke skulle gjøre så mye for det kunne stresse hannen og att han kunne spise eggene selv noe jeg ikke vil att det skal skje:P så jeg tør nesten ikke å røre den lenger hehe

Jeg kjøpte dem på min første auksjon i Oslo som var den 23Okt tror jeg ga 70-80kr for begge, det var ikke gærnt pris, og nå for jeg noen yngel attpåtil de er sammens med noen tigerbarber og neon tetra og noen andre fisk muligens pleto eller hva de nå heter :P

Trenger ikke hule når du har flott båt :o)
Men ikke rør mer på båten,for når ynglene får hale spretter de i alle retninger og da klarer ikke pappa å passe på dem mer.
Frosken :)
Skal ikke røre den mer hehe :P

Båten er kjekk den, og den skal fortsette å være der men skal passe på hannen litt ekstra godt vil ikke att han skal slite seg helt ut stakkars

Også har jeg nok av plass til han når jeg synes att det er på tide å slappe av litt.

Har 2 stykk 180L og en ca 50L akvarium bortsett fra den 60litern han er i

Har en del Malawi og noen andre type maller også som jeg må finne ut av art og L-nummer osv.Mye å lære om enda men det er bare morro


Vil takke deg for att du tok og tar deg tid til å hjelpe meg med litt info
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap