Hjemmelaget 3d bakgrunn

Heisann,
Jeg har nettopp vært å kjøpt meg isopor plater som jeg skal bruke som bakgrunn til akvarie mitt. Det jeg lurer på er om jeg kan male med hobby maling å deretter forsegle med epokslim eller noe.
Hei. Har holdt på med samme prosjektet. Vil anbefale deg å male med epoxymaling. Det er billigere enn å finne en blank epoxy som er trygg for fiskene. Farvehuset på Tiller (ved Biltema) fører en bra og rimelig type.

Lykke til! Og husk å legge ut bilder underveis
sissimor
Hei. Har holdt på med samme prosjektet. Vil anbefale deg å male med epoxymaling. Det er billigere enn å finne en blank epoxy som er trygg for fiskene. Farvehuset på Tiller (ved Biltema) fører en bra og rimelig type. Lykke til! Og husk å legge ut bilder underveis ;)

Tusen takk Will do :P Vet du cirka hva den koster?
Tror det er 249,- pr liter. Finn to gode farger, så kan du blande deg fram til ulike nyanser

Spurte i flere fargehandlere etter epoxy til bruk inni akvarier, og da så de bare rart på meg. Helt til en faktisk henviste meg til Tiller, og der lurte de ikke i det hele tatt ;D
sissimor
Tror det er 249,- pr liter. Finn to gode farger, så kan du blande deg fram til ulike nyanser ;) Spurte i flere fargehandlere etter epoxy til bruk [I]inni[/I] akvarier, og da så de bare rart på meg. Helt til en faktisk henviste meg til Tiller, og der lurte de ikke i det hele tatt ;D

Oki, så sant så sant, jeg har vært på bygg makker og class cholson idag og spurte om de hadde epoxy lim, men de så bare rart på meg. Så jeg måtte spørre innpå her for å høre om det faktisk er epoxy lim jeg skal bruke. ^^
Inaktiv bruker
Har veldig lyst til å lage en 3d bakgrunn selv, hadde vært gøy om du ville skrive en liten arbeidslogg/ ta bilder som en inspirasjon for oss andre
Hei igjen,

Nå har jeg begynt med det lille prosjektet mitt, siden jeg hadde en del problemer med å få informasjon om hvilke malinger og lim og ditt og datt så skriver jeg opp alt du trenger underveis. Jeg ble inspirert av men om det blir som det der, gjenstår å se x)

Jeg kjøpte først isopor plater 10mm på byggmaker'n, var 84kr ei plate. Kjøpte 2 og fikk 1 gratis ettersom den var "skadet" :P Var også innom akvasia zoo for å kjøpe silikon - Kjøpte Parasilico.
Her er noen bilder fra da vi begynte. For å få isoporen til å bli litt ruglete og hulete brukte vi skjei. Får ta litt mer imorgen, skal blant annet bruke varmepistol for å få isoporen til å bli fast og glatt, deretter evt lage flere huler osv.
Inaktiv bruker
Den kan jo bli riktig pen
Marius Stenbakk
Den kan jo bli riktig pen :-)

Håper på det
Da har jeg begynt igjen. Holder på å skjære ut litt mer. Det jeg lurer på er om noen har en ide hvordan jeg skal få 3d bakgrunnen forbi støtta til lampa (Se bilde).
Det er ikke støtte til armaturen (lampen), men et stag som holder akvariet "sammen" etter det er fylt med vann. Er to slike i mitt Rio 400. Du må nokk dele opp bakgrunnen i to deler, for staget lar seg neppe fjerne så lett.
Om du ikke kan ta inn bakgrunnen liggende eller noe og reise den etter den er inni akvariet?

Hvilken maling skal du bruke?
Ole Einar Ness
Det er ikke støtte til armaturen (lampen), men et stag som holder akvariet "sammen" etter det er fylt med vann. Er to slike i mitt Rio 400. Du må nokk dele opp bakgrunnen i to deler, for staget lar seg neppe fjerne så lett. Om du ikke kan ta inn bakgrunnen liggende eller noe og reise den etter den er inni akvariet? Hvilken maling skal du bruke?

Den er grei Jeg vet ikke helt ennå. Var noen som nevnte epoxylim med farge. Jeg har hobbymaling, så hvis de har blank epoxylim der jeg kjøper det så maler jeg med hobbymaling.
Du skal ikke bruke epoxy-lim, men epoxy-maling ;D Den blanke må spesialbestilles etter hva jeg har forstått, og er svindyr...
sissimor
Du skal ikke bruke epoxy-lim, men epoxy-[I]maling[/I] ;D Den blanke må spesialbestilles etter hva jeg har forstått, og er svindyr...

Det var det jeg mente
Da var jeg færdig med varmepistolen
Da er jeg færdi med første strøket jeg dro innom farvehuset å kjøpte epoxy maling del 1 og del 2.

Det er et dårlig kamera, det vises ikke engang at det er både grått og svart. Får ta noen nye bilder litt senere
Se der ja, blir bra dette
Gjøco "Poxydekk" del 1 og 2 du kjøpte?
Blir nok skikkelig fint dette
Ole Einar Ness
Se der ja, blir bra dette ;) Gjøco "Poxydekk" del 1 og 2 du kjøpte?

Ja poxydekk del 1 og 2 ja
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap