Forferdelig ,kjedelig akvarium

har en 125 liters karr som er vildig kjedelig og uinteresant å se på.Har kun noen få planter en rot og en stein.Hva gjør jeg for a få et akvarium som ser litt finere og litt mer "fesht"ut enn sånn som det er nå?
Hehe jeg har samme problem. Jeg eier ikke fantasi når det gjelder akvaskaping selv om jeg ser på andres frodige kar og tenker "slik vil jeg og ha". Men legg ved et bilde kanskje? Var ikke noe bilder på profilen din heller.
Plussmedlem
Er ofte litt slik med meg også, men kan du ikke kjøpe flere røtter og planter da? Det kan gjøre et akvarium kjempefint!
..elleeeer... ;
Titt rundt på akvarium her inne på forumet, og hent inspirasjon!
dette må være det fineste akvariumet jeg har sett, jeg hentet mye av inspirasjonen min derfra.
Ellers så er kanskje dette mer gyppy-vennlig.
Har du grønne fingre kan du jo også prøve deg på noe lignende dette! :)
Søk rundt du!
måtte også inn på di bildene å få inspirasjon:p hehe. Men når hele bunnen er dekket med gress, hvordan holde det rent? Slamsuge det kan ikke være lett? Eller?
Har du bilde av karet ditt? det er sikkert ikke så ille, men som nevnt, kan det hjelpe med flere røtter og planter. Noen forgrunnsplanter, som blir heldekkende, kanskje noen røde, mørkegrønne og lysere grønne planter i forskjellige lengder.
Kanskje noen steiner som gir litt liv. Litt vanskelig, siden jeg ikke har sett karet ditt.

Slikt gress som er vist i linken, er ikke så vanskelig å holde ren. Jeg slamsuger sjelden/aldri. Kun i 120 literen. Men slike kar trenger bra oppfølging på luking etc.
bare tenkte på den stakkars javamosa jeg planta på bunnen:p flytta den raskt oppå ei rot. Den samla all dritten som var i karret:p å når jeg slamsuga, forsvant halve dotten oppi bøtta:p
Javamose sitter litt dårligere i hverandre enn gresset som sitter i grusen og som har etablert veldig mye røtter.
Kanskje det ser kjedelig ut enda , men planter vokser og sprer seg.
Dessuten finnes det masse å pynte med i butikken... ta en titt å la deg inspirere:o)

Jeg liker best "naturlige" landskap best :o)
Bilde 1 og 2 er to av akvariene som har stått en stund.
Blide 3 er helt nytt og ser litt kjedelig ut kanskje, men håper det blir bra etterhvert.
Har selv gress i karene mine. Og nei, gresset er ikke vanskelig å holde rent :o)
Det jeg gjør er at jeg først slamsuger med heverten som den er, bare rister forsiktig nedi gresset. Så tar jeg en ny omgang med bare den tynne slangen, uten noen form for tupp. Denne går litt dypere nedi gresset. Ikke noe stress

Jeg vil anbefale litt tykkere med planter bak i akvariet ditt, så litt lavere planter foran. Hva med noen huler i form av røtter eller noe, som kanskje er litt store?

Fant litt mer herlig inspirasjon... Kreativt! :o
her, her, her og her.
Sparesset
Har selv gress i karene mine. Og nei, gresset er ikke vanskelig å holde rent :o) Det jeg gjør er at jeg først slamsuger med heverten som den er, bare rister forsiktig nedi gresset. Så tar jeg en ny omgang med bare den tynne slangen, uten noen form for tupp. Denne går litt dypere nedi gresset. Ikke noe stress :) Jeg vil anbefale litt tykkere med planter bak i akvariet ditt, så litt lavere planter foran. Hva med noen huler i form av røtter eller noe, som kanskje er litt store? Fant litt mer herlig inspirasjon... Kreativt! :o [URLBLOCK1], [URLBLOCK2], [URLBLOCK3] og [URLBLOCK4].


Fint om du kan navngi linkene, så jeg vet hva jeg trykker på før jeg trykker her her her og her.... det er kreativt!
Det du kan gjere
det er å kjøpe deg nokon meir fiskar, kansje litt fargerikefiskar og litt diverse planter. kansje ei krukke og nokron steinar og m.m.

helsing peder, ha forstsatt ein flott kveld
Heidi Jensen
Kanskje det ser kjedelig ut enda , men planter vokser og sprer seg. Dessuten finnes det masse å pynte med i butikken... ta en titt å la deg inspirere:o) Jeg liker best "naturlige" landskap best :o) Bilde 1 og 2 er to av akvariene som har stått en stund. Blide 3 er helt nytt og ser litt kjedelig ut kanskje, men håper det blir bra etterhvert.


Tror de der blir kjempefine!
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap