2 guppyer i en 5,5 liters?

Hei, akkurat nå har jeg en guppy i en 5,5 liters tank. Den var veldig liten i forhold til de andre når jeg kjøpte den, men den er fullvoksen. Den ser ut til å trives godt, den spiser, er livlig og ikke stresset, den blir heller ikke redd når jeg banker i glasset. Har ikke sett noen tegn til at den mistrives. Så mitt spørsmål er: Kan jeg kjøpe en til for at den ikke skal bli ensom eller kan man ha en alene uten at det gjør noe? Også lurer jeg på om de vil nappe på hverandre hvis jeg kjøper en til.. Hvis de gjør det så vil jeg helst bare ha en.
Plussmedlem
Jeg forstår det slik at du har et annet kar med guppy også?
Du skriver jo om "de andre".

Foreslår at du setter den sammen med disse. Antar at det er i et større kar enn 5,5 liter.
enig med loomis der større kar
Nei, ikke kjøp flere fisk til den lille tanken. Håper du har et større akvarie å flytte den over i så du kan bruke 5.5 liter'n til noe ikke-levende. Selv om guppyen lever, er det ikke optimalt å ha de i så små beholdere. De er jo aktive fisk..
Loomis
Jeg forstår det slik at du har et annet kar med guppy også? Du skriver jo om "de andre". Foreslår at du setter den sammen med disse. Antar at det er i et større kar enn 5,5 liter.
Med "de andre" tenkte jeg på de i dyrebutikken. Har ikkeno annet å putte fisken i desverre. Har heller ikke råd til å kjøpe noe større akkurat nå. Men lurer fortsatt på om at guppyer klarer seg fint alene?
Plussmedlem
Den klarer seg ikke bedre om du setter flere fisk i denne "tanken".
Den har allerede begrenset med plass å bevege seg på.
En halv bøtte er dårlig plass hvis fiskene ikke går overens.
kjøp hvertfall ei 10l bøtte og ha fisken oppi. eller en badebalje. bare økv volumet til den lille fisken
Jeg ville anbefalt et 20l akvarium.
Før du tenker på å skaffe deg nye fisker bør du tenke på om du kan ha fisk i det hele tatt. Hvis du mener at å ikke ha "råd" til et større kar, burde du kanskje revurdere hele prosjektet. Hvis du bryr deg, så gjør du det beste som mulig for fisken så fort som mulig.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap