Hjelp slørhalen min har noen hviteprikker innerst i halen ! hva kan det være?

Inaktiv bruker
Hei! jeg har to gulfisker den ene er 5 dager gamel den ene er 3-4dager gammel jeg hadde en anne gullfisk som plutselig bel syk halen ble løs og så døde den... men tilbake til den andre! Den har 4-5 små hviteprikker inner i hlaen hva kan dette være ? kan det være hviteprikk? isåfall hva må jeg gjøre?
Plussmedlem
Det du mener er vel at du har hatt fisken 5 dager?
Den ble neppe klekket for fem dager siden.

Et bilde er bestandig god hjelp hvis man skal finne ut av slikt.
Men hvis det er kun noen prikker innerst ved haleroten så er det tvilsomt hvitprikk.

Fisken som døde - Hvor lenge hadde du den?
Og i hva slags akvarium? Størrelse?
Kjøpte du fisken samtidig med akvariet?
Inaktiv bruker
:s
Den som døde hadde jeg bare i 2 dager.. og jeg har et akvarie på 20-8 liter og jeg har tenkt å kjøpe inn to nye fisker i morra akvarie har jeg hatt i sånn ca 1 uke nå jeg ble bed om å kjøpe akvarie føst og la deg ligge i 24 timer (ved tilsettning av bakterier) som jeg gjorde og jeg kjøpte fisken dagen etter :p og ja fåkke tat noen bilder tror jeg :S fiskene er veldig små kansje 4-5 cm tror jeg
Inaktiv bruker
Gullfisk Slørhalen
Hei! jeg har to gulfisker den ene er 5 dager gammel den ene er 3-4dager gammel jeg hadde en anne gullfisk som plutselig bel syk halen ble løs og så døde den... men tilbake til den andre! Den har 4-5 små hviteprikker innerst i halen hva kan dette være ? kan det være hviteprikk? isåfall hva må jeg gjøre?
Inaktiv bruker
[QUOTE=Gullfisk Slørhalen]Hei! jeg har to gullfisker den ene er 5 dager gammel den ene er 3-4dager gammel jeg hadde en anne gullfisk som plutselig bel syk halen ble løs og så døde den... men tilbake til den andre! Den har 4-5 små hviteprikker inner i halen hva kan dette være ? kan det være hviteprikk? isåfall hva må jeg gjøre?
bilde1 det er den ene gullfiske den som har hviteprikker innerst i halen.
biled2 den som døde :S
bilde3 har en sånn men ikke like frage har en som er svat,gul og rød !

PS ikke mine bilder fant randoms på google x)

PS: bare den på bilde en har di hviteprikkene
Plussmedlem
Bildene dine er litt små. Det er ikke mulig å se noen prikker.
Edit: Spesilet når det ikke er dine bilder...

Er ikke helt sikker på hva du mener med 20-8 liter.
Hvis det er 20 liter så er det for lite til slørhaler.

Du må nok bremse litt nå.
Det er aldri noen god idè å kjøpe inn flere fisker hvis man mistenker sykdom i karet.
I tillegg så er nok karet ditt for lite til flere fisk.
At fisk dør kun to dager etter kjøp er ikke et godt tegn.

Etter 24 timer er ikke akvariet ditt klart for fisk.
Les gjerne om oppstart og vannverdier. Merk deg spesielt det som skrives om nitritt.

Har du filter/pumpe i karet ditt?
Inaktiv bruker
Ja jeg har filter og alt det som trengs :P men dama som selgte akvarie til meg på 20-28 liter sa at du kan ha 6 fisker i.. men ikke så svære :P
Inaktiv bruker
btw di bildene er noen jeg fant på google :S
Inaktiv bruker
brukte sånn safestart :P
Plussmedlem
Gullfisk Slørhalen
dama som selgte akvarie til meg på 20-28 liter sa at du kan ha 6 fisker i.. men ikke så svære :P

Du kan gjerne ha seks fisker i 25 liter, men slørhaler er ikke blandt disse.
De to du allerede har bør ikke bli noen flere.
Inaktiv bruker
Loomis
[QUOTE=Gullfisk Slørhalen]dama som selgte akvarie til meg på 20-28 liter sa at du kan ha 6 fisker i.. men ikke så svære :P

Du kan gjerne ha seks fisker i 25 liter, men slørhaler er ikke blandt disse.
De to du allerede har bør ikke bli noen flere. oi da :P men driver og leser litt om det du ga meg og ja :S tror ikke safestart virker .. :S men btw ! jeg kjøpte akvariet på en fredag .. så jeg måtte vente 3 dagerxd
Plussmedlem
Gullfisk Slørhalen
brukte sånn safestart :P

Slike produkter fungerer ikke slik som man skulle ønske bestandig. (Selv om Tetra er et seriøst merke.)
Har du kjøpt noe for å måle vannverdier? Eksempelvis dråpetester for nitritt?
Inaktiv bruker
da den andre fisken min døde tok jeg med vann fra akvarie di sa at jeg skulle det så testa di di greiene og alt var bra!
Inaktiv bruker
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=25252890 har et sånt lingnende akvarium bare større !
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap