Finnes det non ciklider som får egg veldig fort?
Postet 14.11.10 kl 17:14
Postet 14.11.10 kl 17:17
Fort, som i tidlig i levetiden, eller tidlig i nytt miljø?
Mine erfaringer er at palettciklider og blå acara er utrolig enkle å få yngel på. Har hatt palettciklider i to omganger, og begge gangene har det blitt egg i løpet av et par uker etter innkjøp. Har også hatt blå acara som har lagt egg hver tredje uke omtrent. I tillegg har jeg nettopp skaffet meg malawi igjen, og i dag, etter totalt 15 dager i drift, har jeg to par som venter smått. En golden-hunn som har tygd i seks dager nå, og et hongi-par som har holdt på i dag.
Mine erfaringer er at palettciklider og blå acara er utrolig enkle å få yngel på. Har hatt palettciklider i to omganger, og begge gangene har det blitt egg i løpet av et par uker etter innkjøp. Har også hatt blå acara som har lagt egg hver tredje uke omtrent. I tillegg har jeg nettopp skaffet meg malawi igjen, og i dag, etter totalt 15 dager i drift, har jeg to par som venter smått. En golden-hunn som har tygd i seks dager nå, og et hongi-par som har holdt på i dag.
Postet 14.11.10 kl 18:52
Postet 14.11.10 kl 19:40
Postet 14.11.10 kl 20:12
Postet 15.11.10 kl 09:40
Jack dempsey
Jack dempsey er det veldig lett å få egg på. de legger egg ca hver 5-9 uke og de er veldig agressive når de har egg.ingen ting går sammen med dem da, bare plecoer men de får juling de også.Prøvde å ha Tiger oscar sammen med de under egg tiden , men de ble nesten drept.
Postet 26.11.10 kl 19:01
Christoffer HovdenJack dempsey er det veldig lett å få egg på. de legger egg ca hver 5-9 uke.
jackane skal ha 720 l og boltre seg på. sebraciklide er alt for aggresive, og kan ikke ha mer en toppen 2 par i 160l. ikke noe annen fisk, blå acara og palett ciklide er etter min menig beste ciklidene du kan velge, rolige (terretorielle ved lek) men der er nesten alle ciklider, gode til og passe på yngel. men da er spørsmålet om du har plass til acarane, de blir ca 20cm, eller om du heller vil satse på palletciklide? (15cm
Postet 07.12.10 kl 22:21
Sajica får egg/yngel fort og ofte.
Disse blir ca 10 cm store. Mine ynglet 150-200 yngel i gangen hos meg. Veldig gode foreldre som passer intenst på sine små da..
Disse blir ca 10 cm store. Mine ynglet 150-200 yngel i gangen hos meg. Veldig gode foreldre som passer intenst på sine små da..
Postet 07.12.10 kl 22:29
Postet 07.12.10 kl 22:49
Postet 07.12.10 kl 23:44
Generelt er ciklider lette å få i leik og få til å yngle. Ingen cklider jeg har hatt som ikke har klart dette, Emil. Men hadde vært lettere å svare deg om du beskrev karet du skal evnt ha de i. Str på karet begrenser hva du kan ha av ciklider. De mest vanlige ciklidene som sebra, juvel, accara og paletter er nevnt her, men ta en titt i basen på Apistogramma. Dette er en dverg ciklide som det finnes mange nydlige typer av, og flotte farger
Leif
Leif
Postet 08.12.10 kl 00:06