Avgift/toll av å handle fra danmark?

Hei

jeg ønsker å kjøpe en sten, en rubin ifra Danmark. denne blir da sendt gjennom posten, og tollen da? stenen har en verdi på ca 1700 kr.

noen som da vet hvilke/hvor mye avgifter den vil bli pålagt? noen måte å unngå disse?

Håper på svar!
hilsen Oskar
Plussmedlem
25 % merverdiavgift + gebyr til Posten når de fortoller for deg. (425,- + 217,-)

Måte å unngå avgifter? Tja. Det kan man jo ikke informere om. Det er jo ulovlig

Hvis dette er en nettbutikk så bør de trekke fra dansk merverdiavgift før du betaler handlekurven.
det ble ca 1700 etter at jeg hadde trukket fra merverdiavgiften. men kunne jeg ha fått dem til å sende den som gave? :O er jo på en måte en gave...
Når jeg bestiller fra amazon pleier jeg å krysse av på at det er gave. Da blir ikke verdien klistret på utsiden. Det er såvidt jeg vet ikke noe ulovlig ved dette.

Man kan uansett risikere at pakken blir åpnet, og da må man betale moms av så mye de tror pakken er verdt.

Jeg har dog aldri opplevd at det har skjedd.
jeg har måttet betale moms på en gave sent fra amazon, jeg bestilte den ikke selv engang. det kan hende at de har forandret reglene, men ting sent direkte fra nettbutikk gjalt ikke som gave, men som et kjøp.

ellers er grensa for gave på 1000 norske kroner. vil du være sikker på å unngå toll og tull, er det enkleste å reise til danmark og hente saken selv :p
det var innemari kiipt da
... ingen som skal til danmark fortløpende? :P

men det finst ingn annen måte da??...
Plussmedlem
hea
Når jeg bestiller fra amazon pleier jeg å krysse av på at det er gave. Da blir ikke verdien klistret på utsiden. Det er såvidt jeg vet ikke noe ulovlig ved dette.

Jo, dette er ulovlig. Da forsøker man å unngå lovpålagte avgifter.

Det er derfor mange ikke sender som "gift".
Mange selgere på f.eks. Ebay nevner det på denne måten:
We do not mark merchandise values below value or mark items as "gift" - US and International goverment regulations prohibit such behavior.

At du(?) krysser av for at det er en gave har ingenting å si for norske myndigheter.
Hvis den koster over kr 200,- så skal det betales 25 % mva. Spiller ingen rolle om du skal gi den bort.
Plussmedlem
Eragon
men det finst ingn annen måte da??...

De kan jo putte den i en konvolutt å sende den avgårde som et brev...
Men som skrevet - da forsøker du å unngå avgiftene.
Jeg antar at du ønsker forsikring på steinen. Da bør den merkes med den verdien den har. Leit hvis den skulle bli borte på veien.
ja, ok. er en facebook-gruppe som er mot den lave tollgrensa - meld dere på! jeg får min del har satt stenen opp på ønskeliste, så får heller mamma og pappa deale med avgiftene- det blir fortsatt rimligere enn å skulle kjøpe no lignende i Norge.

tusen takk for svar!
Men så er det alltid noen pakker som ikke blir kontrollert i det heletatt.
Jeg bestiller mye fra usa, noen pakker kommer igjennom både uten moms og toll.

Men ligger det ikke ved kvittering på verdi, så må du uansett sende inn kvittering på kjøpet vist pakken blir kontrollert.

Er andre måter og unngå tollen på. Er et lite hull i loven som ikke er tettet igjen ENDA
Vet ikke å populært det er og informere om det her på forumet.
Hei geiren!
eposten min er eragonob@hotmail.com, ber sånn at du vet det!...
hea
Når jeg bestiller fra amazon pleier jeg å krysse av på at det er gave. Da blir ikke verdien klistret på utsiden. Det er såvidt jeg vet ikke noe ulovlig ved dette. Man kan uansett risikere at pakken blir åpnet, og da må man betale moms av så mye de tror pakken er verdt. Jeg har dog aldri opplevd at det har skjedd.

Husk på at det er ikke moms på bøker.
Bestiller du bare bøker fra amazon.com eller andre plasser så her kan du bestille så mye du vil, uten at du må betale moms. Du ikke behøver å merke dette som gave.

Men legger du med f eks en CD må du betale moms på hele fakturabeløpet.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap