Kjønnsforvirra?

Vi trodde vi kjøpte tre hunner til vår kampfisk-hann Fiskus. De tre jentene lot ikke stakkars Fiskus være i fred, så han fikk flytte inn i ett mindre kar alene etter å ha mistet mye av finnen til frøknene. Det er ca 24 timer siden vi flyttet han.

Nå er det plutselig skummrede for alle penga i karet. Vi har lagt merke til at en av de tre jentene er mer dominante enn de andre.. Vi skjønner virkelig ikke HVA som foregår... Er det en hann? (se bilde vedlagt)
Kan se ut som en plakathann den der :o)

Ble den kjøpt på TAM Alna? Jeg var der og kjøpte en kampfiskhunn for et par uker siden, og det gikk en kortfinnet hann i karet. Nevnte for en av betjeninga at den antagelig var en hann.
cara79
Kan se ut som en plakathann den der :o) Ble den kjøpt på TAM Alna? Jeg var der og kjøpte en kampfiskhunn for et par uker siden, og det gikk en kortfinnet hann i karet. Nevnte for en av betjeninga at den antagelig var en hann.


Nei, den kjøpte vi på akvariemagasinet for flere mnd siden....
Hjelp!!
Etter at vi flyttet Fiskus i et annet 25 l akvarie, har han blitt enda slappere, han spiser ikke lenger heller.Øynene hans stikker litt ut, og finnene hans ser helt forferdelig ut(Mye etter napping fra den andre kampfisken som tydeligvis er en hann!). Han har ingen prikker av noe slag, men er litt brunaktig på undersiden (vanligvis sort og blå).

Jeg som mamma får helt vondt i hjertet... Vi har sjekket vannverdiene og de er helt fine. Hjelp!
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap