Råd ang scalare yngel.

tar imot alle råd ang scalare yngel. Har mot alle ods fått masse yngel. 2 par scalare har lagt hvert sitt kull med egg. Å di har klekket for flere dager siden. Di har forsiktig begynt å lette litt fra blad og varmekolbe. Har begynt å forsøke å mate di. Men har ikke artemi. Har knust en blanding av yngelfor, tørkede myggiser og discus kuler. Bløta det litt opp i vann. Å plasert en liten klype over hvert kull. Hvordan vet jeg om di spiser?? Ser ut som di har farge inni magen. Er det mat di har spist? Eller har di fargede mager? Dumt spørsmål kanskje. Men jeg er helt blank. Aldri sett et scalare yngel før. Å bør jeg la di fortsette å gå med foreldrene? Er en 325 liter. Oppi er det kun di to parene og yngelen deres. Para er nå i hver sin enda av karet.
glemte å si at yngla er 4-5 dager gamle. Vet ikke engang om di har begynt å spise enda? Håper noen med scalare yngel peiling kan komme med noen gode råd ang mating osv. Kanskje noen andre som har forsøkt å fore med annet enn artemia og lykkes? Eller ikke? Trodde faktisk ikke det skulle bli no yngel. Om di overlever vet jeg ikke. Men skal nå prøve
hvor lang tid tar det før jeg vet om yngelen spiser? Altså hvor lenge kan di gå uten mat før di dør?? Ingen som vet??
nå er yngelen frittsvømmende. Har lettet fra blad og kolbe. Og vimser nå rundt overalt. Da burde di vel ha fått i seg noe?? Ser det har blitt litt færre yngel. Men fortsatt mange igjen. Har di mulighet til og overleve oppi der med 2 par scalarer? Para holder seg i hver sin ende av karet. Å prøver så godt di kan å samle sammen di håpløse vimsete små rompetrolla. Så nydlige
Hei
ta og søk på "oppforing av scalare yngel" på SØK på siden her så får du opp flere artikler på det...
har søk og lest. Men finner liksom ikke svaret. Er vist ingen som har foret med annet en artemia. Så jeg vet egentlig ikke om di spiser. Så det jeg vil vite er at nå som di er 5-6 dager gamle og frittsvømmende. Burde di ha dødd om di ikke har spist? Eller klarer di seg lenge først på plommesekken, å så noen dager uten mat? Eller betyr det at di har spist siden di enda lever? Noen som vet noe om dette? Plis?
yngla lever fortsatt. Men går liksom å venter å tror at di skal dø hvert øyeblikk pga matmangel. Men håper jo di spiser noe av det jeg gir di. Har jo plass til å fore di opp, og en butikk som vil ha di. Di har vært helt frittsvømmende et par dager nå. Masse knøttsmå søtinger. Mater mange ganger om dagen. Hele tia har jeg på følelsen av:p problemet er jo når man skal støvsuge nedi der. 4 stk mega hissige scalarer hugger og biter både meg og slangen:p
Hei
jeg ville bare ha forsatt med og knuse flakfor å discus bits som du gjør, om du reiser til butikken og spør etter avskalet artemia, da slippe du den delen med å klekke artemiaen, du blander den ut i en liten beholder med vann å heller litt oppi til yngelet. Men husk avskalet artemia...
takk da skal jeg høre om di har det i røros i morgen tror di spiser noe av det di får. For nå syntes jeg helt sikkert at jeg så en liten bomelom av en yngel
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap