Palettciklider(huler)

Har da laget forskjellige huler siden jeg ikke vet hvilken di vil ha , di er i alle hulene , en hel kokkosnøtt med hull i enden , en hall med åpning på toppen og en hall med åpning nede , noen som vet hvordan di liker best ?
og om jeg kan putte palettciklidene oppi et akvarium på 20-25 liter bare for å se om di yngler ? har nettopp tadd kokkosnøtt hulene nedi å di er nedi heletiden å "vibrerer" på hverandre heletiden , men så kommer plutselig ciklider og tar hulen og slik holder di på , så tenkte jeg skulle ha di alene ..
tror nok et 25 liters kar blir for lite for dem. har du lest på profilen til pelettene her inne?
Hei
kokosnøtt med hull i den ene enden er nok å foretrekke, det gir en fin hule der hannen kan vokte inngangen på en grei måte. Nå er pallettciclidene ganske greie å få yngel på sånn at det legger nok egg der det måtte passe seg uansett. Du får nok ikke ciclidene dine til å yngle i en 25 liter da de ikke trives i så små kar. Minst 60 liter bør du nok ha for små ciclider som pallettciclide. Da bør du ikke ha noen andre ciclider der da ciclidene er territorielle sånn at de trenger litt plass som er "deres egen" for å yngle.

Wobbler
Wobbler
kokosnøtt med hull i den ene enden er nok å foretrekke, det gir en fin hule der hannen kan vokte inngangen på en grei måte. Nå er pallettciclidene ganske greie å få yngel på sånn at det legger nok egg der det måtte passe seg uansett. Du får nok ikke ciclidene dine til å yngle i en 25 liter da de ikke trives i så små kar. Minst 60 liter bør du nok ha for små ciclider som pallettciclide. Da bør du ikke ha noen andre ciclider der da ciclidene er territorielle sånn at de trenger litt plass som er "deres egen" for å yngle. Wobbler

det stemmer det. blir litt for liten plass i en 25l. men alle mine paletter har foretrekt hull på toppen av hulen. litt små huler foretrekker de mest. men så er det sånn at alle fisk har egen personlighet.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap