Tips til 2-4 fisk i 160l

trenger 2-4 fisk som er rolige å fine å titte på til min 160l. går 6 stk L144 og 11 neon tetra der fra før!
ikke noe gurami eller apistogramma.
Hoplosternum?
Du har ikke vurdert en 2-3 stk med Hoplosternum? De er ikke så veldig fargerike, men de er utrolig artige og ikke minst sosiale. Jeg har et par som siser fra hendene, hilser på kattene når de sitter på ene kortsiden (til kattenes store fortvilelse) og de er litt over alt i karet uten å bølle med de andre fiskene. Veldig artig oppførsel på dem under lek også, har fått mitt par i lek 3 ganger nå...

Dette er fisk du lett kan få et personlig forhold til!
har ikke noe ekstra akvarie lenger som jeg kan putte hunne i hvis det blir egg. også tenkte jeg mest på fisk i midt, toppsiktet, glemte og få det med
Paret går fint sammen selv når hannen passer eggene (hannen er ikke så hissig som det sier her på fiskeprofilen), det gjorde jeg de to første gangene - siste gangen tok jeg ut Catapa bladet med egg og klekket dem i en 10l bøtte…

Ellers har du jo Acaraer og kurvciklider som passer fint i et 160l …
Sommerfuglciklide eller palettciklide. Hadde økt tetraene også
får se hva de har på butikken til lørdag da. flere tetra blir det, for nå er skilpadda gitt bort så den spisere ikke flere av de.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap