Kampfiskhunnen angriper hannen

Jeg trenger litt råd her. Vi kjøpte 2 kampfiskhunner og 1 hann (samtidig) til vårt akvarium på 120L. I begynnelsen så det ut til å gå bra. Men etterhvert la jeg merke til at den ene hunnen begynte å oppføre seg svært agressivt ovenfor hannen og den andre hunnen. Resultatet ble at hannen mangler mye av finner og den andre hunnen gjemmer seg hele tiden og er svært redd.

Jeg gikk til butikken i dag og spurte om råd. De anbefalte meg å isolere henne i et lite kar INNENFOR akvariumet. Dette ble gjort. Men dessverre ser det til å ha gjort vondt verre. Jeg forventet at hannen og den andre hunnen ville nå endelig få fred og ro og holde på med hver sitt. Men istedet sirkler hannen rundt kassa og blåser seg opp og i tillegg jager den andre hunnen (noe han aldri har gjort før!!!). Hunnen som er i i kassa blåser seg opp og det ser ut som de holder på å slåss med glass mellom de.

Har noen opplevd noe liknende?! Trenger virkelig svar! Hva kan dette være og hva kan jeg gjøre?

Fiskene ser kjempestresset ut og det kan ikke fortsette slik i lengden. I butikken mente de at hunnen vil roe seg ned i kassa for seg selv og jeg muligens kunne hatt henne ute etterhvert. Men dette er ikke tilfelle, slik det ser ut nå.

Blir svært takknemlig for å få svar!
kan vere det ene hunen er en han fisk !!!
det er nok det jeg hade en han og 5 honer og den ene var en han di slos og slos til den ene hanen døde det var en han med lite slør og såg akrat ut som hun
Sant som Christian sier.
Noen kampisker ser ut som hunner bare at de er faktisk en annen type han.
Dette bør dyrebutikkene faktisk vite å lære seg med før de selger.
Har hatt samme problemet med de vanlig type kampfiskene men byttet over til et crowntail par da jeg ble skuffet over en flott hanne som ble banket opp av en "hun".
Kampfisk-hunner
Enig med Christian og Nemisa her. Kjøpte 2 såkalte hunner i fjor sommer, men begge viste seg etterhvert å være hanner.........! Den ene 'Hunnen' kastrerte begge mine flotte hanner etter tur. Endte faktisk opp med kampfisk i alle 3 karene for en periode. Nå er 'hun' min eneste kampfisk.
Alternativene dere har er :

1. Lever 'henne' tilbake til butikken
2. Flere akvarier
3........ Kok 'henne' ( human avliving )
jeg hade gått til buttikken og krevd benger til bake eller nye fisker det gjore jeg jeg fikk 70 kr til baker og 2 nye fisker som beklagelse for den tabben
Jeg gikk tilbake å krevde nye etter kampfisk hannen ble drept av "hunnen" å ønsket å bestille et crowntail par istede. Nå pr.dagsdato koser de seg sammen , fortsatt null lek men det kommer vel etter tiden men ihvertfall null dreping å slossing så er meget fornøy med paret
Eneste jeg synes er litt synd er at dyrebutikk ansatt bør kunne vite dette å også gi beskjed til leverandør om denne saken at de begg ledd bør vite forskjell. Jeg forstår godt at de som jobber på disse stedene kan ikke kun ha bekjennskap til bare fisk da de selger fugler, gnagere o.l men bør vite basiske saker som nemlig dette.
Det blir totalt bakvendt for oss kjøpere å komme hjem å se dyra lide av deres egen feil!
Dumt eksempel men jeg kan like godt ta det med det samme, jeg bestilte en piggsvinmus som ikkke er så mye å se av her til lands da de er meget sjeldne å ventet 3 uker på den å de leverte en vanlig sibirsk hamster til meg? Forstår de ikke forskjell på disse to er det noe som ikke stemmer. Jeg vet selv dette da jeg jobbet en periode på dyrebutikk der jeg læ'rte meg basiske til å det meste står på latinske navn på bestillings listene men tok faktisk aldri feil på hummer å kanari!
Når man jobber på en slik plass skal du ikke kunne alt men faktisk ha litt erfaring selv og også ha de basiske tingene for hånd å når dette oppstår gang på gang når det kommer til kampfisk mixingen bør man lære av denne feilen å ta dette videre i liv å vidermidle til andre
Det må nevnes at kampfisk-hunner kan være like aggressive som det hannene kan være, og ikke enda mer. Noen hunner kan kreve revir, derfor er det, som nevnt i profilen dens, viktig med huler og gjemmesteder.

Om du har fått tak i en hanne, så er jo alternativet bare å få tak i en ny hunn
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap