Stein og isporplater

Inaktiv bruker
Er det slik at hvis jeg setter stein på isoporplater vil oppdriften på platen(e) gjøre at en del av trykket fra steinen reduseres ? er det noen som har erfaring med å bygge større /høyere steinformasjoner av flere isoporplater som er limt oppå hverandre og skjært til , for så å lime stein opp på disse i en terrasseform (der steinene også limes til hverandre) ? - Ser etter alternativer til å kjøpe back to nature moduler som jeg ser nesten alle bruker om de ikke kjøper hel bakgrunn
Ta en kikk under artikler. Der ligger det flere forklaringer påhvordan andre har laget isopor bakgrunner.

http://akvaforum.no/text.cfm?path=1798,1811,1818
Inaktiv bruker
Takker
Lærte mest av det siste eksempelet. Jeg må skaffe meg varmepistol. Jeg har tenkt å bygge fra bunnen og opp, og ikke skjære så mye i isoporen.

Se på skissen under (dårlig kvalitet) og forestill deg at det skal limes steiner på avsatsene.

Bare husk at det er mye oppdrift i isopor. Vær sikker på at det er skikkelig satt fast eller tynget ned.
Inaktiv bruker
Takker


utgangspunktet er at jeg har lyst til å gjøre litt som på lenka over og håper at en løsning med isopor kan være med å redusere presset på bunnplata
alvdal
[URLBLOCK1] utgangspunktet er at jeg har lyst til å gjøre litt som på lenka over og håper at en løsning med isopor kan være med å redusere presset på bunnplata


det var stilig, men brukte mye av akvariet:s
skal bruke det slimline fra back to nature.
Tilfeldig bekjentskap
© Tonje Brudevold
Reklame for plussmedlemskap