Yngel og malle..

Er det stor fare for at en malle spiser opp guppi yngel? Vurderer å flytte en liten malle over til ynglene, slik at den kan spise opp fore som detter ned..
Så sant dem er frittsvømmende så skal det gå fint dersom denne mallen er en ancistrus sp. oppdretsvariant. andre maller kjenner jeg ikke til.
Takker for svar =)
Er en slik helt vanlig malle ja :P Er sannelig ikke helt sikker på akkurat hva slags type han er jeg nei :P eller hun for den del :P

Og ja, ynglet er frittsvømmende ja, i et kar på ca 28L...
Har du et bilde av herligheten(mallen) da?

Hjelper deg gjerne med og finne ut hvilken type du har dersom det lar seg gjøre. Og om jeg skulle ta feil så kommer det nok andre innom og retter på det.

Der er en av de, men har en som er litt mindre..
dette er nok en ancistrus sp. ja
Så da kan den minste av de være sammen med ynglet?

Bare forsikrer meg at jeg har forstått riktig.. Er første kullet mitt meg yngel
ja jeg regner med det. jeg har ikke hatt noe problemer her i allefall, og jeg har ancistruser i diverse størrelser
Da krysser jeg fingrene for at det går bra =D

Tusen takk for hjelpen begge to =D
Ser jeg har vært litt treig her. Og ja dette er denne typen jeg snakket om.
Jeg sitter faktisk med hele 17+ yngler av denne typen.
Det er også grunnen til at jeg svarer litt trengt. Dem trengte en lite vannbytte hos seg

Det vil nok gå helt fint.

Lykke til videre.
Oi, det hørtes stili ut.. Er det vanskelig å få de til å legge egg. Jeg har to hunner å en hanne, tror jeg.. Iallfall en med skjegg og to uten.. Hehe.. Har hatt 6 stk, men ga bort 2. Vet ikke helt om den fjerde har skjegg eller ikke :P
Litt info om mine Ancistruser og dems yngling.

Det tok dem litt tid og få startet men så da det var rett tid så sa det bare POFF!
Far til ungene er død da. Han har ligget på alt for mange kull en tid og det sleit han ut.

For og si det sånn så er dem rundt 1år når dem blir kjønnsmodne.
Kjøpte mine i butikk juli-09 og 23 april-10 kom det første kullet.
Derfra har jeg ikke mange igjenlevende bare rundt 8stk.
Så det er hannen som ruger ja.. Den ene hannen som jeg ga bort lå alltid inne i hula, kanskje den hadde egg der? Men så aldri noe da.. Hmm... Aner ikke hvor gamle mine er, siden jeg har tatt over fiskene etter min far..

Men foreløpig så satser jeg på guppi yngel.. Tror 3 av 4 hunnene mine er gravide, men vanskelig å se når de skal føde..
Dem går som regel ca 28 dager med eggene før dem klekker inni hunnen og ungene kommer ut. Men merk deg at dersom hunnen er stresset kan det ta lengere til opp imot dobbelt så lang tid eller enda lengere. Så det som er smart er og ha disse i et kar for seg selv og la dem føde der i fred.
Mulig du vet litt av dette alt, men tenkte bare og skrive det ned til deg likevel.
28 dager ja, nei akkurat det viste jeg ikke da.. Nå kjøpte jeg de hunnene der bare for noen dager siden, så aner jo ikke hvor lenge de har vært gravide.. De er ikke så forfærdelig tykke, men den ene er ganske så svart i buken. Vet at de kan slutte å spise noen dager før fødsel, så skal følge litt med på det.. Tror jeg kommer til å ha henne i eget kar siden jeg har et ledig stående, blir fort stresset i yngelkar har jeg lest ja. Men tror jeg skal vente en liten uke til å se det ann, siden hun spiser normalt foreløpig..

Jeg liker dette forumet, blir litt klokere av å diskutere med de som kan en del fra før. Er ikke så lett å være nybegynner i akvarium å oppdrett..
B.Andresen : Hva mener du med at eggene klekker inni hunnen?
Fint og kunne hjelpe. )))
Om du vil så kan du sende meg en mail
Det får du gjort fra inne på min side.
Der står det et sted send email
Det er flere jeg har fått hyggelige mail av.
Ole Olsen..

Hos guppiene klekkes eggene inne i hunnen rett før de bli født, slik at de blir født levende.. De er ikke levende inne i hunnen under hele graviditeten..
Det skal jeg gjøre om det er mere jeg spekulerer på.. Kan jeg legge deg til som venn på en eller annen måte her?
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap