Skillevegg i akvarium

Hallo
Har ett 260 med 2 type maller...tenkte at når den tid kommer og det kommer yngel(håpehåpe),så har jeg sett andre har en sånn plstikk-vegg med små hull i,for i skille halve akvariet,
Er dette noe man får kjøpt,eller er det noe man må lage selv??

Mvh Siri
Jeg har laget en av pleksiglass-ramme og svart myggnetting (fant oppskrift i en tråd).
Myggnettingen er sydd på for hånd, og på en slik måte at det ikke dannes hulrom der yngel å sette seg fast.
[External Image]
Ble litt lite bilde.
Jeg synes denne veggen er grei. Gir god vanngjennomstrømming. Laget den litt for stor så den tetter godt langs glasset.

[External Image]
Shiramor
Ble litt lite bilde. Jeg synes denne veggen er grei. Gir god vanngjennomstrømming. Laget den litt for stor så den tetter godt langs glasset.

Dæææven den var smart ja, Shiramor. Bruker du da pumpe i begge delene av karet, eller gir det så bra gjennomstrømming av vann at det kun er nødvendig med pumpe i den ene delen?

LOFFA
Jeg setter utblåset fra utvendig filter i retning skilleveggen, og det gir nok sirkulasjon, mener jeg. Det er en stor åpning i veggen, og myggnettingen er relativt grov.
Fisk som er 5 mm kommer ikke igjennom.
Fester veggen med stein i bunnen og algemagneter øverst, evt sugekopper.
Skillevegg
Nå har jeg ring så å si alle dyrebtikker,noen har hatt det,andre visste ikke hva det var fornoe...så her er min ide....kjøpe en filtermatte som passer ditt kar...og fest d slik du syns er best...ferdig
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Fredly
Reklame for plussmedlemskap