Noen som kan hjelpe meg å identifisere fisk

litt dårlige bilder, men noen som ser hvilken fisk dette er?
Ikke bare er det en gurami, men det er en Honninggurami
Vi har funnet ut at det ikke kan være gurami. Fisken er 10 cm lang, og finnene stemmer ikke overens med en gurami. Kan dette være en annen fisk?
Dette er nok en gurami, ja. Akkurat hvilken type gurami det er kan jeg ikke si for sikkert, men det ligner veldig på en honninggurami, som Wargtass nevner.

(edit: Iallefall ser det veldig slik ut på bildene, men når jeg tenker meg om kan det muligens være en macropod av noe slag? Er den flat i kroppsformen? Og har den "tråder" som bukfinner? Litt vanskelig å se det på bildet.)
jepp......d stemmer....har tråder og er litt flat som du sier....skal se om jeg finner noen bilder av macropod
Hmm, nå har jeg aldri hatt macropod (bare gurami) så jeg kan ikke si dette sikkert, men jeg mener å huske at de ikke har slike lange tråder slik som guramiene har... Nå ble jeg veldig usikker her, men hvis den har laaange tråder som bukfinner tror jeg det må være en gurami...
Fisken har samme farge som den røde oppdrettsvarianten til tykkleppetgurami og Honninggurami, men selve fisken ligner ikke på noen av de. Jeg mener det er en fisk av slekten Microctenopoma eller Macropodus.
Her er det mange kvalifiserte gjetninger.

Flere (og bedre) bilder er altså det som trengs, så regner jeg med at Nutten får et rimelig sikkert svar etter hvert. 8)
skal prøve å fikse bedre bilder jeg.....de trådene under er ikke så lange og lurer på om det var 4 slike....det er kjæresten min sin fisk, han fikk den på dyrebutikken da de ikke viste hvilken fisk det var.....og i rødfargen så er det sånn "vaffelmønster" om jeg kan si det sånn
smått overbevisst om at dette er en eller annen makropode. Hunfisk iallefall.
Anbefaler deg å google . Belontia signata
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap