Hjelp! skal kjøpe nytt stort akvarie og trenger råd!

Heisan! Håper noen kan hjelpe meg litt. Er på vei til å kjøpe et akvarie på mellom 500-750 liter, og trenger derfor litt råd. Nr 1. Tåler et normalt stuegulv vekten? Hva må jeg evt gjøre for å være sikker på at det holder?
Nr 2. Ser på et Jebo akvarie på 540 liter, laget av glass, ikke akryl, men finner svært lite info om dette merket, er det noen som har noen erfaringer? Vet at Jebo pumper ikke er noe særlig, men jeg skal kjøre Eheim utvendig pumpe, så det er ikke noe problem. Setter stor pris på all hjelp!
Hei.

500-700 er en fin størrelse til akvariehobbyen. Den åpner mulighet for mange forskjellige arter av fisk. Et normalt gulv skal klare den vekten. Enda bedre hvis du vet hvordan bærebjerkene ligger. Da er det best å plassere akvariet på tvers av av dem slik at akvariet hviler på flere bærebjerker.

Jeg råder deg til å gå inn for Akvastabil akvariet. Et annerkjent merke som står for kvalitet. De behøver ikke å være dyrt heller. Akvastabil har kommet med en ny serie som heter MARK II. Et verk av fine deltaljer som du kan se på bildet her:

[External Image]

Jeg kjenner en i Sandefjord som kan hjelpe deg å skaffe alt du trenger, inkludert fisk. Ta kontakt hvis du er interessert.
Takk for flotte råd!
Det er godt å få tilbakemelding! Vet du hva prisen ligger på med et slikt akvarie på rundt 500-600 liter?
Jeg har sendt deg en privat epost.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap