Hjelp! eheim pro 3 2075 lekker, vann overalt!

Har Eheim 2075 utvendig filter som det lekker vann ut av der strøm ledningen går inn. Akvarieskapet er ødelagt, sponplatene har trekt vann og vann utover parketten.. Noen som har vært borti noe lignende? Er den gåen?
Jeg hadde en lignende opplevelse engang med et eheim utvendig filter! Problemet var at jeg ikke hadde satt alle klipsene godt nok fast og da blei det jammenimeg mye vann utover gulvet.
En annenting kan jo være at pakkningen ( gummiringen ) har sklidd av eller vridd seg?
Har sjekket pakningen og den var rein og hel og satt riktig den. det er sikkert 3/4 år siden jeg åpnet den sist så det er jo ganske rart at den plutselig skal begynne å lekke nå.
Det som var merkelig er at det rant masse vann ut av hullet der strømkabelen går inn i pumpehodet tilogmed når jeg holdt den i hånda etter jeg hadde tatt den av bøtta. Jeg føler ikke at det er riktig at det skal være vann inne i toppen der sammen med strøm..
Eheim 2075
Fant en link til en dansk nettbutikk som hevder det er en produksjonsfeil
på denne serien (2071,2073,2075).
Sannsynlivis må hele pumpehodet byttes, men det er nok en garantisak.
Synd med skapet, håper du berger parketten.
Takk for opplysningene, ringte Webzoo idag og de sendte en helt ny topp til filteret med en gang. Var som sagt en produksjonsfeil. Bra kundeservice

Parketten ser bedre ut idag men skapet buler litt.. Vil sponplater bli like sterke igjen etter de har svellet? Litt dumt at Juwel ikke har bruk noe annet enn ubehandlet sponplater i sine akvariumskap..

Nå gjelder det bare å holde liv i filterbakteriene til den nye toppen kommer. Vil det gå bra å ha filteret i gang i dusjen med en bøtte akvarium vann i noen dager?

Nervøs her jeg sitter i nordsjøen med et 1 år gammelt 2075 durenedes i stuen hjemme... Er det noe produksjonsnummer man kan sjekke og se om man eventuelt har et av disse filtrene?
Dette står på min iallefall:

typ 2075 020
serie 09021
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap