Palettciklide oppdrett?

først jaget hannen bort ho'a.
gidde dem mygglarver.
nu jager ho'a bort hannen, men de virker som et par noen ganger.
hannen graver huler i allle rettninger og jobber fælt men ho'a er ikke så inntresert i hva han holder på med.
noen tipps eller triks får å få dette til å funke?
ingen palettciklide eksperter på forumet idag?
Har du hatt disse palettene lenge, eller er de nettopp satt inn i akvariet? Hvis de nylig har flyttet inn trenger de kanskje bare litt tid på å venne seg til det nye miljøet, og hverandre. Som regel går oppdrett av paletter helt av seg selv uten noen spesielle tiltak fra akvaristen. Iallefall sålenge man er sikker på at man har en av hvert kjønn.
skal prøve å se ka som skjer, men halen til den hannen begynner å bli litt tynn nu. de har vært litt over en uke.
Hvis du er helt sikker på at du har en av hvert kjønn vil de nok leke etterhvert.

Går de i det 160 liters karet du har registrert på profilen din? Isåfall ville jeg ha satt inn planter. De har ikke noe sted å gjemme seg, og da er det ikke noe rart om det blir halenapping. Dessuten har mine paletter aldri brukt kokosnøtthula si som lekeplass, de har alltid brukt bladene på Javabregnen. Kanskje vil fiskene dine leke hvis du ga dem litt planter å boltre seg i..?
skal la det gro litt skog med Vallisneria i bakgrunnen så da blir det nok planter, men har gjort mye i karret etter det bilde (røtter og stener)
men får bare vente litt å se ka som skjer.
Ang. palettoppdrett
Mine Palettciclider var ganske lenge i karet før de lekte, de la egg i en hul lavastenstein jeg hadde, og tok med seg ungene til ei plante da de ble født. Der beita de etter hvert planta helt ned, det var ei finblada stengel plante, men jeg husker ikke helt hvilken type det var. Kanskje Palettene dine rett og slett ikke er kjønnsmodne ennå? Hvis du nylig har kjøpt dem er de jo unge fisker. Dy får bare smøre deg med tålmodighet, og glede deg for når de først begynner lager de kull etter kull!
de har lagt egg nu, kjerringa vil ta fra jobben for å komme å se.

men ho får vente til fredag
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap