Gravid platy?

Kjøpte denne lille dama + 2 venner til henne i begynnelsen av uka. Jeg sa til hu som jobba der at jeg kunne tenke meg ei som var gravid, men hu var litt usikker på om denne lille dama var det eller ikke, men vi tok sjangsen. Hu er litt feitere enn venninna si, men jeg er litt usikker. Derfor tenkte jeg og spørre dere som kanskje har litt mer erfaring med platyer? Har nemlig aldri hatt en gravid platy før, bare guppyer..
Hvis hu her er gravid, sånn ca hvor lang tid er det til hu føder da? :p
Jeg er ikke helt sikker på om den er gravid. Men den letteste måten å få yngel på er å ha et akvarium med tett beplanting og masse javamose som yngelen kan gjemme seg i. Denne metoden har jeg brukt på guppy. Det er vel en av de letteste metodene du kan drette platy på. Men det er ikke så veldig mange yngel som vokser opp. Du kan også ha en gravid platy i en yngleboks som ligger i akvariet. Da vil et mye større antall fisk vokse opp, men da må du vite når platyen er gravid.
Har prøvd begge de delene i et annet akvarie, på guppy, og da likte jeg best å ha de i et yngelbur. Siden jeg vil at flest mulig skal vokse opp. Men først må jeg jo finne ut om hun er gravid da, eller om du bare ei feit. Hadde vært gøy om det snart kom noen småtroll
Har tatt flere bilder av henne som dere kan se på her, men de ble litt utydelige siden hun svømmer så fort avsted.
Ang platy
Hun er i alle fall ikke høygravid, da hun mangler den svarte flekken i buken som er øynene på yngelen som skinner gjennom skinnet hennes. Hun kan jo være helt i begynnelsen av graviditeten men det er umulig å se. De føder ca. hver femte uke når de først begynner.
Ikke for å kapre tråden her, men jeg har en platyhunn som er SMELLFEIT! Har være sånn i et halvt år snart, men her ikke sett snurten til noe yngel enda, og hun holder seg like feit hele tiden, men virker helt frisk å fin, hannene jeg har er normalt slanke.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap