- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Akvarium og hverdagsmøbler
Akvarium og hverdagsmøbler
Har lett meg rundt etter ett Akvariemøbel til mitt 70.Liter Akvarium som jeg nettopp har fått skaffet meg,men da prisene som gjelder er ganske så dyre for en som lever på trygd,så må jeg ta til takke med noe billigere.
Så jeg har begynt jakten på ett hverdagsmøbel som også kan fungere som Akvarium møbel,med Akvarium på toppen.
Fant en tråd fra det danske forumet Akvariesiden hvor det diskuteres Ikea Møbler og Akvarier.
Jeg festet meg ved Post 3,hvor en bruker har ett 150.Liters AKvarium ståendes på en Ikea Kommode.
Akvariet mitt er som sagt på 70.Liter og skal plasseres på Soverommet,så ett Møbel i form av en Kommode eller Skjenk hadde vært perfekt,lurte derfor på og kjøpe meg enten eller
Har lest at det ikke anbefales og få Vann på møbler av denne typen men jeg skal ha ett underlag mellom Akvariet og møbelet så jeg regner ikke det som noe problem.
Trenger bare ett Hverdagsmøbel til en ikke altfor dyr pris til og ha Akvariumet på,inntil jeg får spart opp penger til noe ordentlig.
Noen andre som har noe erraringer med og bruke Akvarier og hverdagsmøbler om hverandre?
Så jeg har begynt jakten på ett hverdagsmøbel som også kan fungere som Akvarium møbel,med Akvarium på toppen.
Fant en tråd fra det danske forumet Akvariesiden hvor det diskuteres Ikea Møbler og Akvarier.
Jeg festet meg ved Post 3,hvor en bruker har ett 150.Liters AKvarium ståendes på en Ikea Kommode.
Akvariet mitt er som sagt på 70.Liter og skal plasseres på Soverommet,så ett Møbel i form av en Kommode eller Skjenk hadde vært perfekt,lurte derfor på og kjøpe meg enten eller
Har lest at det ikke anbefales og få Vann på møbler av denne typen men jeg skal ha ett underlag mellom Akvariet og møbelet så jeg regner ikke det som noe problem.
Trenger bare ett Hverdagsmøbel til en ikke altfor dyr pris til og ha Akvariumet på,inntil jeg får spart opp penger til noe ordentlig.
Noen andre som har noe erraringer med og bruke Akvarier og hverdagsmøbler om hverandre?
Postet 11.02.11 kl 15:12
Postet 11.02.11 kl 15:49
Vi har en 100l stående på en slik en
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20135300
Eneste som er viktig er å plassere den slik at "topp plata" ligger oppå sidene, ikke i mellom.
Eneste som er viktig er å plassere den slik at "topp plata" ligger oppå sidene, ikke i mellom.
Postet 11.02.11 kl 15:58
Postet 11.02.11 kl 20:32
Pass på rett vei
har selv hatt et 110L kar på en slik kommode, bare pass på at du plaserer den likt som på bilde, der du har en plate på gulvet der side veggene står oppå og topp plata på toppen av veggene , å ikke den veien slik at toppen blir liggene og henge mellom veggen hvis du snur kommoden 180 grader i forhold til bilde.
Postet 11.02.11 kl 20:42
Kristian Dahlhar selv hatt et 110L kar på en slik kommode, bare pass på at du plaserer den likt som på bilde, der du har en plate på gulvet der side veggene står oppå og topp plata på toppen av veggene , å ikke den veien slik at toppen blir liggene og henge mellom veggen hvis du snur kommoden 180 grader i forhold til bilde.
Umm,hvilken kommode og hvilket bilde?Skjønte ikke mye av det du skrev der,beklager.Når det gjelder prat som dette må jeg ha det i enklere form for og forstå det,greier bare ikke og se det for meg...
Betyr det at jeg må kjøpe inn en ekstra plate eller noe og spikre fast ett eller annet sted?
Postet 11.02.11 kl 21:05
Denne var det, beklager for rotete tibakemelding
mente denne kommoden/hylla http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20135300 expedit fra ikea.
Postet 12.02.11 kl 10:39
Har fått tatt en gjennomgang av hva jeg trenger av plass og møbler nå og kommet frem til at jeg ikke har noe behov for og ha en kommode til i leiligheten,så nå er det tilbake til tenkebordet for min del... :/
Har fått målt det opp,så nå er jeg på utkikk etter et Hverdagsmøbel med Maks lengde 120.cm og bredde 70.cm.
Det kan gjerne være mindre,kunne gjerne tenkt meg noe med en bredde på 50-60.cm om jeg fant det.Har heldigvis ingen begrensinger når det kommer til høyden,men heller litt for høyt enn litt for lavt,da jeg er omkring 1,75 selv og jeg vil helst slippe og måtte bøye meg ned for og kunne få se på fiskene.
Samtidig så er jo det store problemet og finne noe som kan tåle vekten av ett Akvarium fylt med vann,tenker da at det må kunne holde ett 110.Liters sånn ca...
Har uansett tenkt og ha noe solid underlag mellom møbel og akvarium,i tilfelle uforutsette ting/søl med vann,så jeg stresser ikke så veldig med tanke på hvilke materialer som tåler vann/hvilke som ikke gjør det.
Noen som har noen forslag?Håpet er og kunne få opp mitt første Akvarium nå i løpet av Mars måned,med vann,planter og møbel.Kommer til og vente med fisk en liten stund til.
Har fått målt det opp,så nå er jeg på utkikk etter et Hverdagsmøbel med Maks lengde 120.cm og bredde 70.cm.
Det kan gjerne være mindre,kunne gjerne tenkt meg noe med en bredde på 50-60.cm om jeg fant det.Har heldigvis ingen begrensinger når det kommer til høyden,men heller litt for høyt enn litt for lavt,da jeg er omkring 1,75 selv og jeg vil helst slippe og måtte bøye meg ned for og kunne få se på fiskene.
Samtidig så er jo det store problemet og finne noe som kan tåle vekten av ett Akvarium fylt med vann,tenker da at det må kunne holde ett 110.Liters sånn ca...
Har uansett tenkt og ha noe solid underlag mellom møbel og akvarium,i tilfelle uforutsette ting/søl med vann,så jeg stresser ikke så veldig med tanke på hvilke materialer som tåler vann/hvilke som ikke gjør det.
Noen som har noen forslag?Håpet er og kunne få opp mitt første Akvarium nå i løpet av Mars måned,med vann,planter og møbel.Kommer til og vente med fisk en liten stund til.
Postet 28.02.11 kl 01:57