Akvastabil effect line lystopp t5, flunke ny, men får ikke lyset på... hjelp!!

Har nettopp fått et 530 liters kar i huset, helt nytt akvastabil Mark II med effect line
4X 80 W T5. Har nå fått lysrørene på plass, men når jeg skrur på bryteren, lyser de opp et lite sekund, og så slår de seg av igjen. Har tatt rørene ut, og satt dem inn igjen, men det samme skjer. Er det noe "triks" for å få til dette? Noen som kan hjelpe meg med råd?
Tyder på deffect om lyset slår seg av automatisk
gatorubio
Men det er jo helt nytt!


Kan være produksjons feil på nye varer.
Kjenner til en som hadde same dilemma.
...Fikk byttet til nytt. (kvittering)
Jeg skjønner at nye ting også kan ha produksjonsfeil, er vel bare litt frustrert. Det er jo tydelig at det er strømtilførsel, i og med at lysene slår seg på i ett sekund før de slokner. Er det ikke da lettere å få en eliktriker til å se om de kan fikse det, enn å prøve å få nytt levert fra Danmark? Innen jeg har fått sendt dette tilbake, og mottatt nytt fra Eldorado er jo alle plantene mine døde, og det er mye penger....
I dette lyset er to selvstendige paraboler. Får du ikke lys noen av disse to?

Husk på at for at parabolene til effect line skal tenne må begge rørene være ok for å lyse. Har du forsøkt å bytte rørene slik at du du får testet rørene? Er du sikker på at rørene er ok? At de er korrekt satt inn i røreholderne?

Hvis ikke noe hjelper er det en feilkilde igjen og det er den elektroniske ballasten som ligger inne i midtdelen på de to parabolene. Men det høres usannsynlig at begge ballastene skulle være gått. Er ballastene gått, får du som oftes ikke noe lys i det hele tatt.

For meg høres det mest ut som at du må sjekke en gang til om rørene er korrekt innsatt og om de faktisk virker.Er du usikker kan du jo dra med deg hele toppen til en velassortert butikk med 80 watts T5 rør og be dem hjelpe deg å skifte rørene til deg.
Har ikke flere rør, men har stokket om på dem flere ganger, med samme resultat, og rørene er også nye. De kommer jo på i ca et sekund, så det må jo være i orden?
En nabo kom innom med et strømlesnings apparat, og finner strøm i kontakten, men ikke inn til lysstoffrørene. Så jeg tror det må være noe galt med begge parabolene. Maks uflaks!
Kan det være at tennerne er kaputt kanskje?
For å bytte de, må du demontere ene sideveggen på toppen.
Pell vekk plastdelene, og dytt ut sidedekselet. Da vil det åpenbare seg fire skruer som du skrur løs, så er det bare å trekke ut hele amraturet. På undersiden av dette vil du se tennerne innkapslet i hver sitt gråe plastlokk.
KAN være verdt et forsøk å bytte disse
Det er ikke tennere på T5 rør med elektroniske ballaster..?
Beklager..min feil. Fikk ikke med meg at det er T5
Tenkte på T8 jeg ser du


(lese bedre i tråd før man poster hjelper sikkert )
Hvordan gikk det med lysrørene dine?
Har du ikke et bilde av karet ditt...
Jeg skal kjøpe et tilsvarende over nyttår, bare i 160 liter.
Er du fornøyd med karet?

Vennlig hilsen Hege
Varme rørene
Hei, ser at tråden er gammel, men svarer likevel. Jeg hadde samme problem, men kortere rør da. Jeg varmet opp rørene med hårføner. Det virket som om at det var "gass" i rørene. Etter å ha varmet de en stund tente de og har ikke hatt problemer etter det
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap