I morgen kommer rekene og en ny kampfisk:)

I morgen kommer rekene og en ny kampfisk
Gleder meg, men er det noen som har noen tips til meg ang hold av reker?? jeg er ganske ny på det... Hadde 4 krystallreker før, men syns de døde så fort så har lyst til å prøve på nytt
Hei Brunost!

Denne siden har bra generell info om reker.

Ellers, hvis du hadde tenkt å ha kampfisken og rekene sammen, HVIS, så er det veldig lurt at rekene har masse plasser å gjemme seg. Det lureste er å ikke ha dem sammen i det hele tatt. HVIS. =)

Lykke til!
Takk for svar

Nei, kampfisken skal jeg ha for seg selv i et 30 liters kar

Rekene skal jeg ha i selskapsakvariet mitt, håper det går bra med de fiskene jeg har der har masse gjemmesteder, plantene mine bare vokser og vokser så har nesten for mye planter i grunn men har lagt ut annonse om at jeg ønsker å kjøpe 250 - 300 liters kar så da blir alt og alle flytta over i det når det blir aktuelt
Ok

Reker er gjerne flinkere til å stikke av fra fisk enn man tror. Men man anbefaler jo ikke å ha dem med fisk, med mindre det er veldig små fisk. For å ikke ta noen sjanser liksom. Håper det går fint likevel, høres bra ut at du har masse masse planter
Jeg har bare guppyer, sebrafisk, neontatraer og kuhli åler så det går nok bra også får de jo større kar snart gleder meg
Hei.

Jeg har 4 reker sammen med kampfisk + div annen fisk.

Kampfisken var i begynnelsen veldig nysjerrig på rekene i, men rekene var utrolig raske og gjemte seg bra. De har mange bra gjemmesteder.

Nå har kampfisken gitt opp, og bryr seg ikke lenger om rekene.

Fant dessuten ut for 2 dager siden, at en av rekene går med egg. Er veldig spent på hvordan det vil gå.....
Så spennende gratulerer fikk 3 kirsebærreker, det var bursdagsgave fra søstra mi men jeg syns de var så bittesmå så jeg turte ikke å putte de oppi akvariet til de andre så hadde ikke så mye annet valg enn å putte de i en bolle så lenge:-\ to av de er det antydning til rødt på og den andre er gjennomsiktig ( litt gråaktig), han i butikken sa det var to jenter og en gutt, men skal de være så bittesmå eller kan det være at det er yngel?? Trodde jo at de skulle være litt større for jeg har jo hatt krystallreker før selvom dette er kirsebærreker så trodde jeg de var ca like store.... Trodde jo de skulle få være i akvariet og kose seg, men neida... Tørr jo ikke når de er så små:-\ noen tips?? Skal jeg bare ta sjangsen på å putte de i karet?? Er masse gjemmesteder der ihvertfall.....
Rekene koser seg i karet, jeg tok sjangsen på å putte de oppi og de stortrives fått full farge og det er jo ganske morsomt Håper på noe yngel etterhvert også, begge jentene har hatt gul flekk i nakken som blir mer og mer borte på søndag kommer et 140 liters kar og da flytter rekene og fiskene oppi der Morro detta her
Kan noen hjelpe meg, jeg sliter veldig med alger i guramikaret mitt:/ Jeg renser det og tar bort alle alger også er det tilbake etter et par dager, hele bunnen er grønn....
Nå tenkte jeg å få fiksa guramikaret helt ferdig, trenger ny pumpe, skal kjøpe rådasand for jeg har såååå lyst på pansermaller igjen
Ååh bilder av guramikaret? Elsker labyrintfisker generelt, har såå lyst på honninggurami i stuekaret en gang i tid. Men ikke i dag Hihi! Ang. alger - har du forsøkt å kutte ned på lystiden? Kanskje putte noen hurtigvoksende planter oppi og kutte ca. all fôring og lys (håndduk/teppe rundt karet) i ei lita uke? Får gjerne has på det meste.
Inaktiv bruker
Kjempemoro med reker. Jeg kokte mine, varmekolben gikk amokk og det var 37 c og jeg var sikker på jeg hadde drept det meste. Lå en haug som hadde hoppet opp på pumpa. Helte på kaldt vann og de kom seg utrolig fort. De ser ut til å trives og det er moro å se de spise. Jeg fora mine molly yngel på ca 2 mnd med røde mygglarver. De ble helt ville og du så de vokste nesten fra dag til dag. Plutselig var ikke rekene så skye heller. De elsker tydeligvis mygglarver de også og kjemper om maten med fisken. Plutselig så jeg enkelte av rekene var propp fulle av egg. Trodde de bare var yngel selv og blitt veldig stor størelsesforskjell på de. Spent på å se om det blir yngel. De er bare kjempemoro å se på. Er i tvil om jeg skal flytte de over i 200 l som planlagt. Vil vi se de? Vil de trives der også?
amanthea: det er kjempe nydelige fisker jeg har desverre ikke noe ordentlig kamera så har bare tatt bilder med mobilen, men det ligger ihvertfall på siden min gleder meg til å få det ordentlig og flott og tusen takk for tips om alger, det skal jeg teste ut, men typen min syns så syndt på fiskene, for han mener jeg gir for lite mat, men de får jo faktisk en klype om dagen og det er ganske mye mat som faller til bunn så de får nok for mye, men han skjønner ikke det selvom jeg har vært akvariejente siden jeg var liten og prøver å forklare han haha, men han syns jo bare syndt på de da, siden han aldri har hatt akvarie før hehe, hadde det vært hans fisker hadde de nok blitt overforet...
Olgapetrin: uffda, det er ikke bra, har hørt om flere som har fått en varmekolbe i ubalanse og det er jo kjempe skummelt... Tror rekene vil trives kjempe godt i 200l og da har du jo plass til fler og det kommer jo yngel hele tiden så tror ikke du skal bekymre deg for om du kommer til å se de Bare pass på og ha MASSE planter og selvfølgelig sand, ikke grus
Har lagt ut annonse om at jeg ønsker og kjøpe en pumpe til mitt 64l akvarie, men ingen respons... Er det noen der ute som skal selge eller veit om noen som selger så hadde jeg blitt veldig glad
Er det noen som veit åssen man finner ut at man har riktig lys i akvariet?? Syns vannet ser gul/brun aktig ut hele tiden jeg også vokser algene som et uvær:/ Det er jo litt kjipt....
Fått meg 250l akvarie:d
Endelig har jeg fått meg 250l akvarie skal hente det neste helg, gleder meg, da flytter alle fiskene fra 50-60l kara over i 250 literen Her er akvariet: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=28786850
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap