- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Nattlys fra clas ohlson
Nattlys fra clas ohlson
Postet 20.02.11 kl 22:10
Her finner du det, husk at du må ha batterieliminator også, nummeret står i vareteksten. Og ekstra timerkan være lurt :o)
Postet 20.02.11 kl 22:14
Postet 20.02.11 kl 22:16
Postet 21.02.11 kl 01:25
Postet 21.02.11 kl 17:35
Postet 21.02.11 kl 17:38
Endret: 21.02.11 kl 17:40
Takk for tipset
Dette innlegget var det som skulle til...har tenkt på moonlight en stund.
Clas'ern hadde på lager og vips..kool
Ett spørsmål til dere med moonlight - hvor lenge har dere det på? Hele natta, eller bare når dere er i nærheten?
Atle
Clas'ern hadde på lager og vips..kool
Ett spørsmål til dere med moonlight - hvor lenge har dere det på? Hele natta, eller bare når dere er i nærheten?
Atle
Postet 24.02.11 kl 22:07
Atle BakkeDette innlegget var det som skulle til...har tenkt på moonlight en stund. Clas'ern hadde på lager og vips..kool Ett spørsmål til dere med moonlight - hvor lenge har dere det på? Hele natta, eller bare når dere er i nærheten? Atle
Har satt timeren på noen minutter før hovedlyset går, og av sånn omtrent når vi burde ha lagt oss. Tror ikke det gjør noe om det står på hele natten, er ikke den grusomste strømslukeren heller, men ei krone her og ei krone der...
Postet 24.02.11 kl 22:45
Det er slik jeg gjør det nå også. Er ikke så bekymret for de ekstra wattene i støm, men tenkte mer på fiskene. Det ser ikke ut som de påvirkes noe særlig - annet enn at Kardinalene er utrolig "flinke" til å stime i månelyset. Men jeg har bare hatt det noen dager.
Det blir nok mørkt om natta fremover, men artig å vite
A
Det blir nok mørkt om natta fremover, men artig å vite
A
Postet 25.02.11 kl 09:15
Postet 25.02.11 kl 14:11
Noen måneder siden denne tråd, men jeg har noen spørsmål til dere som har montert dette fra clas ohlson. Kjøpte selv dette settet, men oppdaget at dette må jo tåle kondens etc. veldig dårlig. Beskyttelsen ligger på IP21.
Selv om LED lampene ikke avgir mye varme i listen så er det litt og det er vel ikke
å anbefale å silikonere den motsatte enden igjen pga. utlufting......eller?
Sånn jeg ser det er det tre plasser dette settet må silikoneres og det er i enden av listen som alt nevnt, i skjøten mellom LED-listen og kontaktstykke og der hvor ledningene går inn i kontaktstykket. Høres dette riktig ut? Hva har dere gjort og hva erfaring har dere til nå?
En siste ting. Regner med å montere dette i bakerste luke men har ikke lyst til å lage hull etc med de medfølgende skruer. Er det noen bra tape etc som henger
til tross for varme og kondens?
Selv om LED lampene ikke avgir mye varme i listen så er det litt og det er vel ikke
å anbefale å silikonere den motsatte enden igjen pga. utlufting......eller?
Sånn jeg ser det er det tre plasser dette settet må silikoneres og det er i enden av listen som alt nevnt, i skjøten mellom LED-listen og kontaktstykke og der hvor ledningene går inn i kontaktstykket. Høres dette riktig ut? Hva har dere gjort og hva erfaring har dere til nå?
En siste ting. Regner med å montere dette i bakerste luke men har ikke lyst til å lage hull etc med de medfølgende skruer. Er det noen bra tape etc som henger
til tross for varme og kondens?
Postet 30.07.11 kl 20:23
Jeg *bumper* dette tråden, for jeg lurer også litt på dette siste innlegget her...
Har vurdert selv månelys til mine kar, men har stort sett bare juwel kar, og ønsker egentlig ikkje å lage hull i lokkene(dekslene) for å feste lyslisten.
Så hvis noen har noen erfaringer, hadde det vært supert om noen kunne kommet med de
Har vurdert selv månelys til mine kar, men har stort sett bare juwel kar, og ønsker egentlig ikkje å lage hull i lokkene(dekslene) for å feste lyslisten.
Så hvis noen har noen erfaringer, hadde det vært supert om noen kunne kommet med de
Postet 30.07.11 kl 20:39
Jeg prøvde meg med disse en stund (et par uker) før de gradvis begynte å avgi helt feil farger, sansynligvis på grunn av fuktskader. Effekten var forsåvidt fin nok, og på dette settet kan du justere både lysstyrke og farge med medfølgende fjernkontroll. Mulig jeg tester mer senere med grundigere forsegling/silikonering av kontaktpunkter.
Postet 30.07.11 kl 21:28
Postet 30.07.11 kl 21:29
Postet 30.07.11 kl 22:34
TennesseeSånn jeg ser det er det tre plasser dette settet må silikoneres og det er i enden av listen som alt nevnt, i skjøten mellom LED-listen og kontaktstykke og der hvor ledningene går inn i kontaktstykket. Høres dette riktig ut? Hva har dere gjort og hva erfaring har dere til nå? En siste ting. Regner med å montere dette i bakerste luke men har ikke lyst til å lage hull etc med de medfølgende skruer. Er det noen bra tape etc som henger til tross for varme og kondens?
Monterte moonlight i det første karet i februar 2010, det sitter enda og lyser som det skal. Første gang limte jeg klipsene fast med silikon, i de neste har jeg kuttet ut klips og bare limt lista direkte fast i lokket. Med silikon. Tettet de tre stedene du nevner...
Vi er mange som har disse her etterhvert tror jeg, har ikke lest en eneste skrekkhistorie :o)
Postet 30.07.11 kl 22:40
Postet 30.07.11 kl 23:39
Postet 31.07.11 kl 12:32