Irriterende

Hei! Dette er egentlig ikke et sykdomsrelatert problem, men men....jeg har hatt akvarie i mange år, og har nettopp anskaffet meg et nytt og større - 180liter. enda mens jeg hadde det forrige karet, fikk jeg store vansker med alger etter storrengjøring i karet før jul. grønn/mørkegrønn alger som ligger på planter, steiner, glass og også som et teppe av grønn "gugge". jeg klarte ikke å bli kvitt problemet, og kjøpte meg et nytt kar- alt så bra ut de to første ukene med fisk i - såååååå kom algene tilbake. hmmmmm.....har ikke sollys på karet, temp er riktig, og jeg forer i små mengder. hva kan jeg gjøre? Blir rett og slett lei meg av å se på at algene vokser og gror i karet
Inaktiv bruker
Bare en tanke men...
Har selv slitt med det samme en stund i et annet kar enn det jeg har oppe nå. Tror det oppsto da jeg introduserte ny rot i karet, og fordi jeg hadde få planter som "tok unna" næringsstoffene i vannet. Hvis du har lite planter, særlig av de typene som filtrerer vannet etter næringsstoffer, kan det kanskje være medvirkende.
Hei!
Takk for svar!
Det med ny rot stemmer i mitt kar ja - samt at jeg har litt lite planter. Skal dra på shopping imorgen, og kjøpe inn en god del planter. Har rensket opp idag - rengjort pumpen, ryddet opp døde planter etc. håper å få bukt med problemet
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap