- Hjem
- Forum
- Identifikasjon av fisk
- Ancistrus under falskt navn?
Ancistrus under falskt navn?
Jer har i den siste tigen prøvd og få mine ansicstrus sp oppdretsvarianter til og leke uten hell, men så merket jeg at hunnen så mye breere og flatere med en liten "oppoverbakke" på nesetuppen og at den er mørkere, men kansje det tydeligste er at den ikke har den hvite flekken på rygg finen eller på halen, så er det en annen fisk, eller er det er detden samme
Postet 24.02.11 kl 20:34
Postet 24.02.11 kl 20:41
Ser på profilen din at du har tre ancistrus, er det to hanner og en hunn?
Det lønner seg å ha 2 hunner på en hann.
Den du har bilde av er en ancistrus sp. Det er litt over 50 forskjellige "under-arter"
Den på bilde ser ut som L159 , med dette 8-tallet i makeringen på ryggen. Den kan man få både veldig mørk og lysere sjokoladebrun.
Men alle disse Ancictrusene kan få yngel sammen. Har du hule til de?
Har du prøvd med et kaldtvannsbytte+ mygglarver?
Det lønner seg å ha 2 hunner på en hann.
Den du har bilde av er en ancistrus sp. Det er litt over 50 forskjellige "under-arter"
Den på bilde ser ut som L159 , med dette 8-tallet i makeringen på ryggen. Den kan man få både veldig mørk og lysere sjokoladebrun.
Men alle disse Ancictrusene kan få yngel sammen. Har du hule til de?
Har du prøvd med et kaldtvannsbytte+ mygglarver?
Postet 24.02.11 kl 22:34
Postet 25.02.11 kl 00:06
Postet 25.02.11 kl 08:19
Postet 25.02.11 kl 10:59
Postet 25.02.11 kl 22:15
Ser ut som om du har et juvelkar, med innebygget pumpe.
Dersom du kun bruker den innebygde pumpa, kan det hende at det trengs litt mere sirkulasjon og oksygen i vannet.
Er gjerne det som har gjort utslaget hos mallene mine i hvertfall.
Koster ikke mer enn et par hundrelapper for ei sirkulasjonspumpe som kan blåse litt luft i samma slengen.
Legger ved en link til en som burde passe.
Er gjerne det som har gjort utslaget hos mallene mine i hvertfall.
Koster ikke mer enn et par hundrelapper for ei sirkulasjonspumpe som kan blåse litt luft i samma slengen.
Legger ved en link til en som burde passe.
Postet 25.02.11 kl 23:36
jeg har en pumpe med, et lite luftrør som kommer ut slik at det kommer litt luft ut sammen med det vanelige vanntet, men jeg har koblet dette ut fordi det bråker ganske mye, for jeg har akvariet rett ved senga, men jeg kan vel koble den på igjen, jeg har ikke penger jeg kan bruke akvarie ting akkuratt nå (jeg er 13)
Postet 25.02.11 kl 23:47
Postet 26.02.11 kl 00:16
Postet 26.02.11 kl 07:56