Skal en juwel pumpe dure så mye?

har kjøpt meg et juwel rekord akvarie på 110 liter, men syntes pumpen durer slik. akkurat som et kjøleskap.?

skal den gjøre det? regnet med å høre den, men ikke så mye..

vil det bedre seg hvis jeg kjøper en annen pumpe? er andre pumper mer stille?
Det hørtes kjent ut ...
Regner med at det er ei innvendig juwel pumpe du har?

Min durer av tre grunner;
1: når utløpet (den lille rørbiten) ligger inntil selve kassa til pumpa. Prøv å juster litt - da blir min som oftest stille. Dette er den vanligste årsaken
2: når det er mye dritt inne i selve pumpehodet. Ta det ut og skyll godt. Jeg pleier å kjøre bare pumpehodet i rent vann mens jeg rister. Finn frem sjampo så slår du to fluer i en smekk
3: av og til hjelper det å røre litt på varmekolben. Den kan og ligge inntil pumpehuset.

Atle

har prøvd å riste, og sette den opp og ned, men durer likevell. kanskje det bare er meg som må bli vant med lyden..

er det innvendige pumpen/filteret som fulgte med akvariet. har duret og gått nå i ett par dager.

utvendig pumpe, vil det bråke mindre?

eller kjøpe en annen innvedig pumpe?
Jeg sleit med filter/pumpe som fulgte med i akvariepakka mi, som bråka høl i huet på samtlige her i huset. Jeg kjøpte Eheim aquaball 180, du kan sitte rett ved akvariumet og den høres ikke, jeg er kjempeførnøyd.
Bare sjekk priser, jeg dro til nærmeste butikk og handla for jeg skulle ha det så fort som mulig, på nettet er den mye billigere.

Edit: det nevnte filterpumpa er innvendig
Men har du forsøkt å lirke litt på det vinklede røret som går fra pumpa og ut gjennom boksen? Av en eller annen grunn har røret lett for å flytte seg litt, så det blir uutholdelige vibrasjonslyder. Et lett dytt i riktig retning er alt som skal til...
Tilfeldig bekjentskap
© Anita Winsnes
Reklame for plussmedlemskap