Palettciklider med egg og ancistrus på jakt.

Hvordan løser jeg dette problemet om natten uten å fjerne ancistrusen fra karet? Kan jeg ha på et lys ved akvariet? De har lagt eggene i en kokosnøtt=) Trenger gode løsninger før klokken 10 i kveld da timeren på lyset sier "natta" !

Lauritz
Tror kanskje du svarte deg selv på det spørsmålet
Ok. så lysteorien funker? Da blir det et svak lys på nettene fremover=)
Nå skal eggene være klekket....
Nå skal eggene være klekket, men jeg kan ikke se noe yngel...Jeg vet at dette sier seg litt selv at det kanskje ikke ble noe yngel likevel, men det står her på akvaforum at yngelen ikke slippes ut av hulen ( i mitt tilfelle kokosnøtten) før 4-5 dager. Jeg prøver å titte inn i kokosnøtten, men uten å se noe yngel. Likevel holder hunen seg nært hulen hele tiden. Det vil si at hun er av og til ute på en "luftetur", og det virker som at hannen tar over ansvaret når hun er på denne lufteturen. Hun er aldri lenge utenfor hulen, samt har hun brukt de siste dagene på å lage en slags sandhaug foran kokosnøtt åpningen. både han og hun er rimelig aggresive mot annen fisk. Kan det hende at yngelen ligger oppi toppen på kokosnøtten slik at jeg ikke kan se dem? Eller må jeg vente til neste parrings økt for et nytt forsøk på yngel?

Mvh Lauritz
Husker jeg stilte de samme spørsmålene da jeg hadde paletter
Hos meg brukte foreldrene å flytte yngelen etter de var klekt, så det kan hende du ser på feil sted. De har kanskje to steder de passer godt på?
Kanskje...men de virker mindre og mindre interessert i kokosnøtten. Får gi dem noen dager til...=)
Yngel! men foreldrene sloss...
hannen er ganske så aggresiv mot hua, er dette normalt?
Er det noen som har erfaring med å dele akvariet? har fått tak i en glass plate til å dele karet med. Har 2 pumper oppi i hver sin ende, så sirkulasjon er ikke noe problem. Coryene har fått rimelig med juling de siste dagene så vurderer å dele pga for å skjerme de, dessuten vil vel palettene få litt mer fred og kanskje bli litt mer rolige?
Jeg brukte plexiglass til å dele akvariet, med en drøss små hull i og en sirkualsjonspumpe for å flytte vann fra den ene til den andre siden. Det er veldig lite åpning som skal til før yngel forviller seg over på andre siden, så det har litt å si hvordan du fester skilleveggen.
Paret kranglet mye seg imellom hos meg, så jeg flyttet hannen over på den andre siden etter en uke eller to.
Tilfeldig bekjentskap
© Arnt Olav Vullum
Reklame for plussmedlemskap