Vil ha utvendig filter til ett juwel 260, trenger forslag til hvilket?

Jeg har et spm, Jeg har ett juwel 260 med innvendig originalt filter, Jeg skal klare og få det løst, men så er spm, Jeg har planer om et utvendig filter som skal stå i møbelet, Hvordan vil dette se ut i karet? Altså, blir det bare 2stk slanger som ligger i vannet eller er det noe jeg ikke har fått med meg.. Er det noen som kan legge ut et bilde av hvordan du/dere har løst det?
Har funnet denne EHEIM professionel thermo filter 2324:
Er det en ok pumpe? Er det noe mer jeg trenger? Det står jo at det er ink filterinnhold, Slanger og koblinger kan jeg handle hos dahls kanskje hvis de har, Tross alt bare 5 min dit. Men som sagt, Er intr i hvordan det blir seendes ut i karet.. Takk for bilder og svar
Det der er absolutt en dugelig pumpe. Men jeg personlig ville satset på ei STØRRE pumpe. Da vil du være ganske så trygg på at du får bra filtrering. Den er heller ikke mange hundre kronene dyrere.
Når det gjelder utseende innvendig i karet, så er det som du sier, to slanger, eller plastikrør som er det eneste som vises. Ett rør som går ned til bunn i karet for innsug, med et gitter foran som hindrer fisk i å komme inn i pumpa, og ett som du plaserer høyere opp i karet, for utblås. Dette vinkler du dit du vil vannstrømmen skal gå.
Noe bilde har jeg desverre ikke. Men titter du igjenom medlemsakvariene her inne, så finner du garantert et bra bilde som viser oppsettet.
Smooth
Takk for svar,, begynner og glane litt nå da,,, Kommer det fler innom tråden med bilder tilgjenglig er det bare og poste..
Leita litt, og fant bilde fra eget karr
Du ser retur-røret følge bakveggen på karret, mens inntaket går ned langs hjørnet.
Slangene som går til pumpa synes også, ettersom jeg ikke har noen slags form for bakgrunn i dette karret, annet enn stueveggen.
Eheim 2224 + + +
Jeg ville sagt at Eheim 2224 er et godt utgangspunkt. Hvis den skal være ditt eneste filter er det egentlig for lite, men i kombinasjon med et slags innvendig filter/sirk.pumpe vil det være perfekt. Du kan jo bruke Powerheaden fra Juwel-filteret som sirkulasjons-pumpe(m/ svamp) i tillegg.
Andre vil selvfølgelig gå for et større utv. filter pga bedre filtrering Jeg ville personlig gått for et moderat utv. filter(2224) i kombinasjon med innv. filter/sirkulasjons-pumpe fordi du da kan styre vannstrømmen i karet mye bedre enn du kan gjøre med utstrømmer-røret fra det utvendige filteret.
Jeg har samme kar som deg og bruker en eheim 2028.
Det er passe pumpe til den størrelsen hvis du ikke har alt for masse fisk. Denne gir ca 1000l/timen.
Jeg syns det har vært litt knot for å få slangene til å passe bra til dette karet, men har finni en grei løsning.
Eheims installasjonssett til 16/22mm passer nesten og passer fint hvis man kapper litt i den ene stussen. Der følger det med 3strålerør, men det er plass til bare 2 på kortveggen til dette akvariet, men det går fint å bruke fordet hvis man bare borer opp hullene i disse noe.
Tusen takk
Tusen takk for svar, I morra er det auksjon i moss, Så får se om det finnes noe der. Men da ser jeg etter pumper som nevnt over.. Finner jeg noe kommer jeg tilbake for mer innspil
Nettbutikk
Men i tilfelle jeg ikke finner noe i morra, Kunne noen av dere annbefale en nettbutikk?? vet det er ført opp noen i lista over her, Men er som sagt ute etter en pumpe, Er det rimeligere og finne en nettbutikk "Over there" Eller er det hipp som happ, bare man komemr seg ut av Norge?
Eheim/fluval
Tror nok du bør gå for Eheim pro 3 2073/2075 (webzoo)
eller Fluval 305/405 (aquamanias)
Ganske gode norske nettbutikker begge to.
Desverre er det omtrent umulig å få tak i Eheim pro 2 (2026/2028). Fortsatt mulig på bruktmarkedet..........
Marius Johansen
Men i tilfelle jeg ikke finner noe i morra, Kunne noen av dere annbefale en nettbutikk?? vet det er ført opp noen i lista over her, Men er som sagt ute etter en pumpe, Er det rimeligere og finne en nettbutikk "Over there" Eller er det hipp som happ, bare man komemr seg ut av Norge?


Går du "over there" som du så fint kaller det, så pass på at varen er tilpasset norsk strøm, 220volt. Er mange land der ute som opererer med 110 volt. Og andr stikkontakter osv osv. Men det er vel kanskje amerikanerne som er mest ute av kurs sånn sett. Det finnes selvfølgelig bra omformere å få kjøpt, men da går liksom vinninga opp i spinninga
Takker
Tusen takk for svar, Sorry for sent svar
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap