Ph hos malawi

Hei
Nå har jeg lest å forsøkt det meste om det som står om å opprettholde ph i malawi akvariet mitt. Jeg har ph på 7.5 i springen. Har masse kalk stein i akvariet, men må ha full dose med kh/ph+ en gang i uken for å få en ph på 8.0-8.5. Er det noen som har noen gode forslag.

mvh
jojj
Hva slags bunnsubstrat har du i karet?Og har du røtter?
Jeg har bare malawisand og lavastein i mitt og her er ph bra.
Ph
Jannike Oterholt
Hva slags bunnsubstrat har du i karet?Og har du røtter? Jeg har bare malawisand og lavastein i mitt og her er ph bra.

hei.
Jeg har veldig fin sand, har en gammel red more roten. Har forsøkt å ta ut roten målte ph, satte inn igjen roten å målte igjen å det gjorde ingen forskjell. Bruker du lava stein som bunn substrat, blir ikke den veldig skarp så fisken skraper seg opp. Hvordan ser malawisand ut, inneholder den noe spesielt.

mvh
jojj
Jeg har laget en steinformasjon med store lavastein.Så ordner de og graver ut huler selv.
Sanden er spesielt til ciklider og inneholder ganske mye kalk.Den virker som en slags kh buffer.D holder kh nivået oppe og da også ph nivået ettersom disse har en tendens til å følge hverandre.
Jeg kjøpte sanden på mx sport i skien men d er normalt ikke noe de tar inn trur jeg men den kan bestilles.Og jeg betalte bare 150kr for 25kg.
Røtter senker ph betraktelig har jeg erfart hos meg ihvertfall.Har derfor ingen røtter bare stein.
Ph
[QUOTE=Jannike Oterholt]Jeg har laget en steinformasjon med store lavastein.Så ordner de og graver ut huler selv.
Sanden er spesielt til ciklider og inneholder ganske mye kalk.Den virker som en slags kh buffer.D holder kh nivået oppe og da også ph nivået ettersom disse har en tendens til å følge hverandre.
Jeg kjøpte sanden på mx sport i skien men d er normalt ikke noe de tar inn trur jeg men den kan bestilles.Og jeg betalte bare 150kr for 25kg.
Røtter senker ph betraktelig har jeg erfart hos meg ihvertfall.Har derfor ingen røtter bare stein.[/QUOT

Hei
Da skal jeg prøve å få tak i den type grus. Å jeg skal prøve en gang til å fjerne roten.
Tusen takk for hjelpen.

mvh
jojj
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap