Lekkasje utvendig filter

Jeg har et AM-Top utvendig filter som ikke helt har forstått at når man skrur av strømmen ved vannskift, skal det SLUTTE å suge vann ut av karet. Når strømmen er av fungerer den altså som hevert, fortsetter å suge vann, som ikke pumpes ut i karet igjen, men renner ut av filter og, SKREKK og GRU, utover gulvet. Hva om jeg får strømbrudd her en gang! Da vil antagelig karet tømmes helt! 100 liter! Utover gulvet!

Er dette vanlig? Må man bare leve med angsten? Eller er det noe galt med filteret mitt? Noen tips?
sjekk og vask alle pakninger og smør de godt med syrefri vaselin
Hvorfor slår du av filteret ved vannskifte? Innsuget er da normalt langt ned mot bunnen av karet, og filteret kan gå selv ved store vannbytter.

Filteret ditt er nok ikke tett. Det skal ikke lekke ved strømstans - så sjekk pakkninger!

Hmmm
Begge kranene mine på am-top filteret lakk når jeg stengte de, Jeg gikk bare til butikken og fikk nye kraner, Potte tett, Ikke veldig relevant men det kan jo hende de bruker litt dårlige pakninger/O-ringer da

Enig med Janne. Ingen grunn til filterstopp ved vannskifte. Det er mer skadelig enn nyttig.
Lekker filteret, uansett, når du skrur av strømmen er det en hau med pakninger og et par kraner og noen koblinger på AmTop som ofte ikke holder tett.
Jeg kommer aldri til å ta et AmTopfilter i bruk igjen hos meg, selv om de står klare på geledd her.
Bevares, når kraner, pakninger, koblinger og brukeren er helt ship shape, fungerer de utmerket.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap