Amanorekene er forsvunnet..?!

Kjøpte 13 (egentlig 10, men fikk med tre ekstra på kjøpet amanoreker i går til 125 litern min. Vet at de liker og gjemme seg den første tiden - men hvordan i huleste er det mulig at alle 13 er sporløst forsvunnet?! Har ikke åpnet toppen, men har godt med gjemmesteder i form av røtter, mange planter osv. Men allikevel.. har kikket i kriker og kroker synes jeg, uten et spor! Av øvrig fisk har jeg scalarer, kardinaltetra, otto og ancistrus. Lite sannsynlig at de har spist opp rekene, eller...??
Reker er flinke til å gjemme seg, men jeg tror nok at scalarene har ansett reker som dyrt snop...
Seriøst?! Uff, så kjipt. Jeg spurte jo spesielt om det var noe problem at scalarene gikk sammen med rekene i butikken i går, og det sa han pleide gå helt fint. Rekene er jo også ganske store, ca 4 cm, så forstår ikke helt at det er mulig å fortære dem alle på så kort tid..
Om du er heldig, så gjemmer de seg ekstra godt siden scalarene er der... Har selv 4 i et kar, uten fiender, men alikevel ser jeg dem veldig skjelden.
Nja....jeg trodde også discusene mine hadde frotset i Amano. Måtte plutselig omplassere noen reker og hadde ikke annet sted å plassere de enn i karet til mine 5 vf discus. Så de første dagen men så - borte
Tittet etter de i mange dager, men så ingen tegn til de og konkluderte med at iallefall discusene var glade. Så etter 1,5 måned!! tømte jeg karet og med 2 cm vann igjen så jeg plutselig bevegelse - alle amanoene var i live
Gode til å leke gjemsel Ikke gi opp riktig ennå ...
Såpass ja! Da får jeg bare krysse fingrene for at rekene dukker opp etterhvert Tenkte de kunne få gjøre litt nytte for seg og kose seg med litt trådalger, men fint lite av disse under røtter og innimellom plantene, gitt.. hehe.
Scalare vil gafle i seg Amanoreker på høykant hvis de klarer å få tak i dem.
Trøst
Jeg tror jeg får ta denne tråden som trøst selv. 12 amano i hus på torsdag, så 3 av dem samme dag og har nu til tross for nistirring ikke sett en eneste en. Med unntak av en stor Gibbi er det ingen som har munn stor nok til å munche de største.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap