200 liter. hvordan fisk? kan jeg ha diskus?

Overskriften sier det meste...
Er litt i minste laget for discus syns jeg..
Må opp på minimum 325L.
Går an med et par med discus.
Men da ville ikke jeg hatt andre fisk i.
Vær nøye med vannbytter på 20-30 % vann hver dag eller annen hver dag.
Tror ikke diskus passer der
MEN DU KAN HA SOMMERFUGLCIKLIDER OG KAKADUECIKLIDER SORRY FOR FEILSKRIVNING JEG ER BARE 10 ÅR
Et 100 liter for lite spør du meg for å ha diskus! Men det hadde blitt et flott selskaps akvarium med f.eks en fin algeter av ditt valg , steam med en type tetra eller barbre, scalarer i ungdomsfase er de beste du kjøper å kanskje noen fine milde ciklider som f.eks sommerfuglen som nevnt =o)
Ja
ja det kan du. men kjøp 2 som er et par...............
kjøp av private som kan det. det blir mye vann bytting i små akva .
thomasbb
ja det kan du. men kjøp 2 som er et par............... kjøp av private som kan det. det blir mye vann bytting i små akva .

Jeg anbefaler ikke å ha et par heller pga de er stim fisker å trives best i grupper selv om de er par eller ei!
Discus i 200 liter
Hei!

Du kan definitivt ha discus i en 200 liter. Men da bør du kutte ut alt annet enn pumpe og kolbe i karet. Ingen grus, ingen planter, ingen røtter. Bare vann, pumpe, kolbe og discus. Du bør da enten kjøpe 6-7 stk på 5-6 cm og fore disse opp. Da har du ca 4-5 mnd på deg til du må gå til anskaffelse av ett større akvarie.

Alternativ 2 er å gjøre som flere har anbefalt, å kjøpe ett etablert lekspar. Disse vil trives godt i en 200 liter, dersom du er flink med vannbytter etc.

NB! Vær klar over gjellemarkproblematikken nå til dags. Kjøper du discus i butikk er disse 100% sikkert gjellemarksyke - selv om man ikke kan se det. Dette behandles enkelt med kaliumpermanganat over en 21 dagers kur, søk og les om dette.

Men for å svare - ja du kan ha discus - men ingenting annet i tillegg.
Mitt tips................
du kjøper et bra utvendig filter og et sand filter.
hvit sand, da kan du og fiskene se maten.
en mangrove rot , den festes i toppen av akva. da blir det skygge , fisken
føler seg trygg. helst med en tupp som går nedover, som de står i mot
om natten. 2 stykk varme kolber, du vil ikke vite når en er i stykker
før det er for sent. det går fint med 2-3 planter. super tips , mangrrove plante
renser vannet sykt bra............jeg har i mitt sjøhest akva.
jeg må få tak i flere, til et nytt blekksprut akva. ta kontakt hvis du skal ha,100kr
pr stykk. kjøp 2-3 L-144 og 1 stylkk kuliål. de vil ta vekk mat rester.en liten
stim av rød munn tretra er ok.
lim in en luft slange ,9 L fra overflaten. til vannbytte, du suger ut vann og pumper
inn vann her.sakte vannbytte vil gi lite hopp i PH og temp .det er viktig i små akva, 9L passer til en bøtte. det vil ikke stresse fiskene , mange stresser sin fisk med
store vannbytte. en fisk som er mye stresset dør av mange ting.
catappa blader må du ha..........................
mange vil si at dette ikke går, men det vil det..........................................
diskus er IKKE vanskelig fisk å ha , ikke la deg skremme av noen
som sier alt er så vanskelig. men litt jobb er det, men det er jo bare fint.
har flere tips. ta kontakt.......................................................................
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap