Fisker ilag med rød krystallreke/gule kuleskjell

Hei
Skal etter vært innrede mitt nye 60liter akvarium.
vet jeg skal ha gule kuleksjell og rød krystallreker oppi. Og mulig Ancistrus/Gibbiceps

Dem fiskene jeg liker er og lurer på om det passer oppi er:
evt neontetra.
Scalare
Sommerfuglciklide
Dverggurami, Rubingurami
Boliviansk sommerfuglciklide



Kom gjerne med forslag til fisker Liker fisker med farger.
Lurte også på hvor jeg kan kjøpe noen røtter? liker godt Mangroverøtter , men er så dyrt på dyrebutikkene her. Så kom gjerne med tips til gode nettbutikker i inn/utlandet
Gibbiceps går ikke i 60l
GIBBICEPS MÅ VÆRE I MINST 250L SYNTES JEG FOR DE KAN BLI 40CM
Røtter
BOR DU I OSLO SÅ HADDE JEG KJØPT PÅ JAN HOLT AKVARIUM DER ER DET IKKE SÅ DYRT
MEN VELDIG BRA KVALITET.JA JEG TROR DU KAN HA DE KREPSENE OG SJELLENE MED ANTRICUS
Ikke scalere de er for store de
JA SCALERE MÅ VÆRE I MINST 180 MENER JEG OG DET ER BARE TO
tusen takk for svar
bor desverre ikke i oslo.
Tror nok det bare er ancistrus og neontetra du kan ha av de artene du har nevnt, ellers vil rekene bli spist...
kom gjerne med forslag til andre fisker jeg kan ha
har rekene i et lita kar no så om dem ikke går med fisker kan jeg fortsatt beholde lille karet. Evt bygge opp det nye i etasjer så rekene kan benytte høyden også
Andre tetra arter
du kan prøve rosentetra eller serpaetetra og fantomtetra
sissimor
Tror nok det bare er ancistrus og neontetra du kan ha av de artene du har nevnt, ellers vil rekene bli spist...


Hadde mine reker i sammen med neontetra,det gikk ikke i det hele tatt, de spiste tilogmed voksne kirsebærreker
Om du vil ha yngel på rekene dine så er det ikke lurt å la de gå i sammen med annen fisk enn maller. Det er iallefall min erfaring.


Ser du har lyst på gibbiceps eller ancistrus. Gibbicepsen vil vokse seg ut av karet ditt rimelig kjapt,men ancistrus går fint i en 60 liter. Gibbiene blir ca 40 cm og ancistrusene blir ca 15 cm.
Lene E
[QUOTE=sissimor]Tror nok det bare er ancistrus og neontetra du kan ha av de artene du har nevnt, ellers vil rekene bli spist...


Hadde mine reker i sammen med neontetra,det gikk ikke i det hele tatt, de spiste tilogmed voksne kirsebærreker


Oi... Da er jeg bare veldig heldig med mine neon...
Levendefødere går bra her, har hatt reker sammen med Molly, Guppy, Limia, Ameca splendens og sverddragere, en og annen yngel blir nok spist, men 6 sakurareker er nå mer enn mange nok til at jeg selger unna :o)
I et 60 liters akvarium synes jeg det er upassende å ha en Gibbiceps.
Da er nok at en Ancistrus sp. oppdrettsvariant er mer passende for å holde algene på et levelig nivå

Ang de andre fiskene;
- evt neontetra. Dette kan gå, men ingen garanti for rekene dine.
- Scalare Dårlig idè for en 60 liter.
- Sommerfuglciklide Du kan ha ett par av de, men ikke sammen med Boviliansk.
- Dverggurami, Rubingurami Ikke så dumt, denne er fin.
- Boliviansk sommerfuglciklide Du kan ha ett par av de, men ikke sammen med andre ciklider.

Som nevnt er levendefødere fine, lette å få tak i, og ikke så vanskelige å holde. Guppy, Platy, Molly, osv er vel de enkleste. Selv synes jeg Rasbora arter er fine, slik som Moskito-rasbora. Har selv hatt de med Røde Krystall-reker, noe som gikk problemfritt.
Generelt er spørsmålet om fisk og reker sammen litt vanskelig å svare på, for noen fisk finner ut at de vil ha reker, mens andre velger å la de være i fred.
Så man må nesten bare prøve og feile.
Corydoras fungerer veldig godt sammen med reker. Kanskje ikke så fargerike, men veldig artige og sjarmerende fisker.
Så en flokk med coryer (masse å velge mellom) og en stim med Moskito-rasbora som er flott i fargen ,så har du godt selskap til rekene
tusen takk for mange svar glemmer i værtfall av Gibbiceps. skal lese mer om dem fiskane jeg har fått foreslått som jeg ikke har hørt om
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap