Veldig! utstående øyer
Min minste discus har nå fått utstående øyner. Må understreke at dem er ekstremt håvne.
Discusen er ikke mer enn 10 cm. Øyne er vel 5mm presset ut med en stor pose rundt.
Burde jeg flytte dem andre over i et annet kar? og hvordan kan dette behandles?
Hva kommer dette av. Alle andre discusene oppfører seg helt fint.
Discusen er ikke mer enn 10 cm. Øyne er vel 5mm presset ut med en stor pose rundt.
Burde jeg flytte dem andre over i et annet kar? og hvordan kan dette behandles?
Hva kommer dette av. Alle andre discusene oppfører seg helt fint.
Postet 06.05.11 kl 21:13
Utstående øyne (Pop-eye): Dette er mer ett symptom, enn en sykdom i seg selv. Dette kan komme av en rekke bakterier, og gjerne som ett tegn på at vannkvaliteten ikke er bra. Slossing kan også gi dette symptomet. Forbedring av vannkvaliteten, gjerne med større vannbytter daglig, har oftest god effekt på dette. Behandlingsforslag: det er i svært sjeldne tilfeller behov for å behandle pop-eye med medisiner. Men om ikke vannbytter\ korrigering av vannverdier har hatt effekt i løpet av en ukes tid, er det verdt å forsøke en kur med eSHa 2000.
Klippet fra denne:
Så utifra det så tolker jeg det dit hen at ingen separering av fisken er nødvendig
Postet 06.05.11 kl 22:05
Endret: 06.05.11 kl 22:06
Postet 06.05.11 kl 22:24
Postet 06.05.11 kl 22:29
Tok ca 1 uke med store vannbytter hver dag, for at øynene gikk tilbake til normalt.
På det verste var øynene ca 7mm utstående. Så ut som dem skulle eksplodere. Aldri sett noe lignende i virkeligheten eller på bilder. Angrer veldig på at jeg ikke tok bildet.
Nå kan jeg ikke se hvilken fisk det var som hadde det
Tjohei!
På det verste var øynene ca 7mm utstående. Så ut som dem skulle eksplodere. Aldri sett noe lignende i virkeligheten eller på bilder. Angrer veldig på at jeg ikke tok bildet.
Nå kan jeg ikke se hvilken fisk det var som hadde det
Tjohei!
Postet 18.05.11 kl 03:37
Postet 19.05.11 kl 07:23
Skille av 2 fisk v sykdom!
Har akkurat samme problemet..
Hun Cikliden min (zebra) hadde som over her et Pop eye.. hun gjemmer seg og har gjort det nå i 2 uker.. sist uke var jeg på dyrebutikken og kjøpte sera Bactopur. 22 dråper i karet annenhver dag.. nå er hun ikke blitt bedre, men hannan er beggynt å terge henne så hun får ikke være i fred.. Jeg har et kar på 110 liter og lure på om det er greit å skille de til hun er frisk.. Vil nødig at han skal ta knekken på henne helt..
Hun Cikliden min (zebra) hadde som over her et Pop eye.. hun gjemmer seg og har gjort det nå i 2 uker.. sist uke var jeg på dyrebutikken og kjøpte sera Bactopur. 22 dråper i karet annenhver dag.. nå er hun ikke blitt bedre, men hannan er beggynt å terge henne så hun får ikke være i fred.. Jeg har et kar på 110 liter og lure på om det er greit å skille de til hun er frisk.. Vil nødig at han skal ta knekken på henne helt..
Postet 21.05.11 kl 22:36