Hva kan jeg ha med kampfisker?

Hallois

Jeg har skaffa meg et 54 liters akvarium og har lyst til å ha kampfisk oppi, men hva annet går disse fiskene med. Har hørt at de er en dårlig match med guppy, så da utelukker jeg i hvert fall det.

Noen som har noen forslag? Alle forslag blir satt pris på=)
Kuhlii-åler og en liten rasbora-art kanskje?
Moskito-Rasbora

Har selv hatt disse med kampfisk, og det gikk veldig fint De er stimfisk, så ha gjerne minst 10 stk.
Kun selskap
Fungerer det greit også om kampfisk legger egg eller er det kun egnet med rasbora til enslig kampfisk?
du kan f.eks ha Dronningrasbora, De har jeg hatt sammen med Kampfisk, uten noen problem. Droningene får etterhvert en fantastisk kobberfarge, vakker og rolig stimfisk som ikke sjenerer noen.
Må ikek forveksles med Trigonostigma Hengeli eller Trigonostigma Heteromorpha da de er sykt like i ung alder. Men ikke like fine som dronningene ;P (etter min skarve mening )
Må bare bryte inn og spørre; hvor lange blir egentlig dronningene? Med halen? Det står 2,5 i basen her, men opptil 4,5 andre steder, så blir litt forvirra...
Hmm dette satt jeg og stusset på selv heromdagen, da mine nå begynner å bli større en 2,5 cm. Enten eter de godt, eller de er muterte, eller så er det feil, det som står i basen her. :S
etter min erfaring, så kan du faktisk være så heldig å få en snill kampfisk, eg hadde en kampfisk som ikke kunne gå med guppy etc, pga kampfisken blei plaget, å kampfisken plaget igjen.
så fikk eg en ny kampfisk, å den må ha vært verdens snilleste, for den gikk ilag med alt av fisk eg hadde. men hadde også et litt større akvarium.
men hovedsakeligt i et 54L, så ville eg ikke hatt fisk med store fargerike finner, som guppy, sia hannen har veldig lett for å angripe den.
så evt tetra arter vil eg tro går fint.
Hei i utgangspunktet trives kampfisk best alene, men jeg har god erfaring med tre jenter og en gutt sammen med 6 coryer (leopard og pansermalle). Har to kar på 60/80L med stor suksess. Husk ikke fisk med slør eller agresive arter. Lest på kampfisk.com at tetraer, panser malle,harnisk malle, kuhliål, øksefisk og sebrasnegler går bra. Se forøverig labyrintfisk.no eller google betta splendens så finner du mye info. Kan anbefale en gutt og 2-3 jenter samt noen 5-6 coryer. Prøvde med noen antennemaller, men dem daua, mulig det var for liten sirkulasjon? skal du ha dem til og yngle må vannet vere stillestående uten mye krusninger, da dem lager et skumrede i vannskorpa.
Tilfeldig bekjentskap
© Knut Kjesbu
Reklame for plussmedlemskap