Kampfisk og reker?

Har en Kampfisk hann (og hun) som jeg har sett napper i slørene på Guppy'ene mine i 160liter'n. En har allerede tatt kvelden.
Vet at dette kan forekomme, så nå tenker jeg å flytte disse.
Hannen er midlertidig satt i isolat i et yngelkar.

Tenkte å flytte Kampfiskene i et mindre akvarium (60 liter) sammen med Kirsebærreker og Dronning raspora.

Noen som har noen formening om kampfisken tar reker eller rekeyngel?
Etter det jeg har lest, skal kampfisk og Dronning Raspora gå fint sammen. Riktig?
Hei.

Kampfisken vil nok sikkert prøve seg i begynnelsen, men den blir for treig for å ta rekene. Til slutt vil den gi opp og lar de være i fred.
Det var det som skjedde hos meg.
Hannen er stort sett for treig med sitt store slør, men hunnene jeg hadde fanget reker og slukte de hele. Men jeg hadde en godt etablert gruppe med kirsebærreker og de få rekene de tok utgjorde ingen trussel mot bestanden.
Jeg har en Kampfisk gående i en 40liter sammen med Dronningrasbora og Kirsebærreker, og rekene ser ikke ut til å forsvinne. Mener likevel at økningen av rekebestanden har dempet seg noe, så noe yngel går vel med. Men om det er Kampfisken eller Dronningene aner jeg ikke. Jeg har godt med planter og mose i karet.
Takker for gode svar.

Da gjenstår det bare å se hva som skjer når de slippes løs.
Akvariet er rikt beplantet, og det burde være fine steder å gjemme seg. Enten i kokosnøtten under javamosen, eller mellom plantene.

Reker
Antar du har funnet ut av det nå, men svarer fordet. Jeg har best erfaring med amanoreker sammen med kampfisken min. Har prøvd en del andre typer og de tar han. Antageligvis er amanorekene endel kjappere
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap