Foring

Hei allesammen

Har bare ett lite nybegynnerspørsmål....hvor ofte bør man gi fiskene for...?
Har div arter i akvarie mitt. har både pellets, flakfor og mygglarver og oksehjerte og noe annet frystfor. Bør jeg kun bruke mygglarver siden alle fisker synes det er snop eller bør det varieres hele tiden? Har jo ikke lyst at maten skal bli liggende i bunnen å råtne og lade kvalme i karet.....
Foring
hei jeg forer morgen og kveld variert foring er bra ikke bare mygglarver eller annet frossent for.jeg bruker mye bits i foringen og diverse malletabeletter siden jeg har en stor samling av maller. mvh ildhale.
Mat skal aldri havne på bunnen og bli værende mer enn et par minutter. Spiser ikke fiskene opp alt innen 2-3 min (avhenger klart litt av artene, men som et utgangspunkt) tar du en håv og fjerner restene, evt slamsuger du vekk det verste fra bunnen. Og fôrer mindre neste gang. Røde myggiser er fint fôr det, ikke til all fisk da - noen skal helst ikke ha så proteinrikt fôr så ofte at det gjør noe.

Fôrer selv på røde myggiser et par dager i uka samt en god blanding av artemia, mikroorm, Tetra WaferMix, Tetra vanlig flakfôr, Tetra pro colour, tørka røde myggiser, plecomin-tabletter.. egentlig det meste! Samt agurk og kanskje ei og annen reke Varierer kjempemasse og blir belønnet med fisk som tar nye typer fôr på første forsøk. Kjempegøy! Har i alle fall stor tro på variasjon!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap