Månelys til 110liters juwel?

Søkte litt på det igår ang moonlight og slikt men skjønte veldig lite av det som ble diskutert. Jeg har da altså et 110 liters Juwel akvarium, med sånn plast deksel med lokk. Under lokket har jeg da to lysrør med reflektorer.

Hvis jeg ville hatt en form for løsning med noe blått lys (trenger ikke være kjempeskarpt lys), hvor og hvordan skal jeg feste det? Det er jo begrenset med plass under lokket. Skjønner ikke bæret, haha. Regner med de fleste Juwel akvariene har samme type deksel, så om noen har noe erfaring med dette, så er jeg vedig nyskjerrig.

Jeg legger ved noen bilder i tilfelle noen veldig kreative, handy folk her ikke vet hva jeg mener med dekselet på toppen, men ser muligheter, haha. Jeg er litt håpløs på slike ting men har en handy far. Jeg vil helst ikke bytte deksel.

Må vel gå ann å lure inn noe form for lysrør eller ett eller annet som tåler litt vann/fukt mellom lysrørene?
Har griset fast min med silikon midt på lista midt mellom lysrørene, og etter beste evne festet ledningen slik at den havner sammen med ledningen til armaturet. Husk å tette alle ender og åpninger, og gled deg til månelys! Bilder her. På bildet har jeg festet klipset som følger med, det er helt unødvendig, i Juwelen har jeg silikonert fast ledstripen rett på lista uten klips først. Gled deg!
Oi, takk for tips! Det var jo overhodet ikke kostbart heller, haha Skal sikkert klare å grøvle det til med litt hjelp fra kyndige, hihi. Hvilket akvarie-lim har du brukt? Jeg har Tec7 men om det holder på plast-lokk? I tilegg herder den litt sakte og er ganske løs før det. (den ville ikke vise noe akvariesilikon fra clas olshon lengre)

så for meg noe skikkelig avanserte greier altså, haha
Feste for lys
Jeg bruket limpistol, hvor jeg limte fast festene. Da slipper du vente på tørketid for silikon eller annet lim. Pistolen koster ikke mer enn en 50 lapp i innkjøp. Skal du ta av toppen på akvariet, så er det jo bare klipse løs ledlysene Limer du fast lysene med silikon, da må du ta alt ledningstyret med lokket av.

PS. Legger du festene litt på skrå, når du limer de fast, så får du mer spredning av lyset, ellers er det mer rett ned på ett område.
ahh, men er limet fra limpistolen skadelig? Det stykke mellom lysene stikker jo ut like langt som lysrørene, så når jeg fester noe der vil det kanskje treffe vannoverflaten?? hmmm,eller kanskje ikke det er på håret da isåfall
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap