Hvilken malle er dette?

Bildet er elendig, men kanskje noen klarer å dra kjensel på type likevel? Har glemt navnet og mistet kvittering. Prisen var nesten 900, om det kan være til litt hjelp. Jeg ønsker å lese litt om den, og forsøker meg da på en snarvei uten å pløye meg gjennom hele listen med maller (gjort et forsøk, men fant den ikke da. Var nok litt for kjapp). Den er IKKE utvokst.
Sultanpleco? Ut fra fargene..
Amanthea
Sultanpleco? Ut fra fargene..

Hm...får ikke opp noe når jeg søker på det, annet enn at den er nevnt i en tråd, så jeg får ikke sjekket
Mange takk Amanthea

Kan se litt lik ut på noen bilder, men har ikke like klare prikker...
Får se når den vokser litt til.

Kan du klare å få tatt flere bilder?
Prikkene og fargen på L264 skal være ganske gjenkjennelig. Hvor stor er den?

Prisen høres fryktelig høy ut?!
Mysteriet løst
Janne
Kan du klare å få tatt flere bilder? Prikkene og fargen på L264 skal være ganske gjenkjennelig. Hvor stor er den? Prisen høres fryktelig høy ut?!

Jeg vil tippe at den er 10-15 cm nå.

Jeg var innom butikken, og fikk vite at det var en L-091, Leporacanthicus Triacti. De hadde vært i butikken ca 1/2 år, og han i butikken tippet at de muligens var 1 år når de fikk de. Jeg var den eneste som hadde kjøpt denne, og prisen var nå satt opp til 995kr!
De var altfor unge enda å si kjønn på. Men jeg fikk vite at dretting er svært sårbart med denne arten. Han i butikken har drettet på en del maller. Både hos han og en i Sverige, som jeg forstod (!!) var den eneste andre han kjente til som hadde drettet på L-091, endte det med at hannen drepte hunnen etter egglegging.
Han mente at med disse måtte en satse på et skjulested med bred vinkel mot et hjørne, slik at hunnen ikke ble holdt fanget og skadet, som den kunne i et røyr...

De hadde også L-264 inne, og de var jo ganske så like. Denne har litt mer rødfarge.

Nå skal jeg søke opp og lese litt. Og utvide horisonten litt, Amanthea
Jeg synes ikke det er noen likhetstrekk mellom L019 og L264.

Og hvis det er L091 du har så tror jeg kanskje du er blitt lurt litt med hensyn til prisen?! Denne selges på Midtun Zoo i Bergen for rundt 350 kroner
Ai....
Der var lyset kommet på og jeg skulle gå og mate. Og der ligger denne mallen død...
Jeg så i dag tidlig at den hadde flyttet seg fra krukken og bak en rot, men da jeg ikke er vant til at den beveger seg så mye, så reagerte jeg ikke noe på det.

Alle andre oppfører seg normalt. Nå senket jo jeg pH i går, med 0,5-1 over flere timer i mange omganger. Det er hva jeg kan komme på av endringer. Ellers er vannverdiene fine. Sommerfuglene som vel er de mest sårbare av mine, er helt ok.

Dyreste fisken (selv om jeg mulig har blitt noe lurt)! Fryktelig kjedelig!!!
L-091
hei mallen du har er en treflekkspleco selges som janne sier på midtun zoo 3 stk til 900kroner er ikke spesielt dyr denne mallen i forhold til en del andre maller.
Ildhale
.. på midtun zoo 3 stk til 900kroner er ikke spesielt dyrt.

Jeg kan ikke se noen sted i tråden at trådstarter skriver hun har kjøpt ei gruppe til 900 kroner? I så fall er det ikke dyrt, nei

Trist at mallen døde.
Treflekkspleco??
Jeg er ganske forvirret hehe...JEG vet i hvert fall ikke hvilken type det er, og nesten ikke hva jeg skal tro heller... Den ble solgt som en L-091, og jeg sjekket jo opp i dag med han som solgte den. Kommer fra Colombia...osv.

Jeg har en del å lære ja!

Jeg ringte han i butikken (det var 1 stk for 995 nå), og skulle få en ny på mandag. De går nå sammen med Discus i utstillingsakvariet, og han skulle stelle der på mandag. Så jeg får en ny...av samme type, hva enn det er hehe
Holder nok en sterk knapp på en Treflekks Pleco jeg også (:
Beklager...kjente ikke igjen refleks pleco, men ser nå at det er samme som han i butikken sa. Da ser det ut som det er en L-091 jeg får igjen på mandag

Mange takk for alle innspill, og beklager min nybegynner-forvirring her
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap