Sebrafisk egg,yngel...

Hver morgen når jeg skrur på lyset i karet er sebrafiskene veldig aktive over den store javabregna, regner med at det er egglegging som skjer siden det er hver gang lyset kommer på om morgenen Men det jeg lurer på er, jeg vil at akvariet skal være naturlig på en måte, så jeg gidder ikke å ta ut fisk for å få yngel... Men om det kommer yngel på fiskene blir jeg kjempe glad Men er det noen mulighet for at noen av eggene klekker selvom jeg ikke tar de ut?? Har masse planter og de legger jo eggene i den tetteste javabregna som nesten ikke kuhli ålene klarer å krype gjennom engang så tviler på at noen fisker kommer til og får spist eggene Men hva hvis det klekker, da er jeg redd for at yngelen blir sugd inn i innsuget hvis yngelen er så liten som de sier, har strømpebukse over innsuget, men her om dagen var den ene neontetraen min klemt inn i innsuget for det... Den er jo bak bakgrunnen, men har tetta så godt jeg kan nederst med sand, men det detter jo bare tilbake på plass nesten med en gang...Tror egentlig bakgrunnen er litt for kort i høyden for når det ikke var sand i det, var det ca 4-5cm åpning fra bunn... Men tror dere sebrayngel har en mulighet til å klare seg selv?? og er de veldig små??
Yngel vil bli spist.
Det kan være att noen egg blir til yngel. Men den største faren for yngelen da er andre fisker. Jeg anbefaler deg og studere sebrafisken nøye og se om du kan se hvlken av fisken som skal legge egg.( Den er veldig rund) Ta den i et eget akvarie med klinkekuler i bånn, og fjern fisken så fort den er ferdig med eggleggingen. Da skal jeg love deg du får mange yngel som overlever. :o))
Och så må du huske å även flytta över en hanne, för annars blir det inga yngel (och knappast någon äggläggning heller)...
Det er sant hehe, men tror ikke jeg gidder å styre noe med det Kommer det yngel så kommer det yngel De har stor sjangse for å overleve i karet Skal se om tlf minvirker nå så jeg kan få tatt bilde med litt ny innredning
hos meg overlevde de uansett, foreldrene passer på, fant et par i pumpa, men de slapp jeg bare ut igjen i akvariet. Gir du dem en kokosnøtt eller noe annet som de kan grave under blir det fort yngel...
Benny R-J
hos meg overlevde de uansett, foreldrene passer på, fant et par i pumpa, men de slapp jeg bare ut igjen i akvariet. Gir du dem en kokosnøtt eller noe annet som de kan grave under blir det fort yngel...


Tror du tenker på palettciklide nå. Sebrafisken hverken passer på yngel eller graver seg plass. De slipper bare eggene sprett over hele akvariet. :o))
Tror du mener sebrachicklide/elfenbenchiklide og disse har jeg hatt yngel på før Nå mener jeg stimfisken sebrafisk
Jeg har fått det til Må ha vært en sebrayngel jeg så på glasset bak bakgrunnen bitte liten, men så at det var en fisk
Det ble aldri sebrafiskyngel i hovedkaret mitt, eggene blir vanligvis spist. Hadde 8 sebrafisker i en 54 liter med klinkekuler i bunnen i 2 dager. Da dukket det opp over 300 yngel. Sebrafisker er veldig lette å drive oppdrett på, men det krever at du har et eget kar til overs + klinkekuler, luftpumpe eller et lite rekesikkert filter og yngelmat (F eks. Liquefry 1). Her ser du yngelkaret mitt: http://akvaforum.no/akvarium.cfm?id=17419
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap