Jeg skal på ferie, men hva med fiskene?

Inaktiv bruker
Familien min og jeg skal på ferie i en ukes tid, og vi har ikke funnet noen som kan komme innom for å mate fiskene mine.

Vi kunne tatt dem med dit vi skal, men det blir jo bare stress for fiskene, og dessuten vet vi ikke hvordan vi skal få tatt dem med. Det er ikke bare å ta dem ned i plastikkposer på en 4-timer lang tur heller.

Så da aner jeg ikke hva jeg skal gjøre?
Forresten, så er det sånne slørhaler(gullfisk) hvis det har noe å bety
Ikke noe problem....
Du lar bare være med å mate fisken din. Så kommer du hjem til krystallrent vann, uten alger.

Fisk kan klare seg i lang tid uten mat, flere uker. Du kan, dog ikke nødvendig, hvis du vil, mate LITT mer den siste uke før du reiser. Men NORMAL dosis samme dag og dagen før avreise. IKKE sleng mye mat i før du reiser. Fisken kan sannsynligvis ikke spise det opp, og du risikerer døde fisk og alger når du kommer hjem.

Men som skrvet innledningsvis er 1 uker overhodet ikke noe problem (Flesteparten av evt yngel overlever sannsynligvis også 1 uke)

God ferie

Mvh

Erythro
Størrelsen på akvariet de går i har litt og si og om det er filter der. For å unngå forurensing så kan det lønne seg å slutte å mate noen dager før avreise og ta et vannbytte og sug opp bøss like før dere reiser. Ikke rør filteret om det ikke er tid for filterrens, og rens minimalt. Gullfisk kan også med fordel stå kaldere, da går stoffskiftet senere og de trenger ikke så mye mat. Ellers så greier de fleste voksne akvariefisk seg fint en uke eller to uten mat.
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap