Hvilke coryer har jeg her?

Jeg lurer rett og slett bare på hvilke Coryer jeg har her.. Kjøpte de av ei privat, og hun sa hva de het, men jeg vil bare forsikre meg hva de heter..
De to siste er ihvertfall Corydoras trilineatus. Har noen av disse ruslende her hos meg også, men den første tør jeg ikke gjette på. Vet det er flere arter som er ganske like med lignende striper.
Hvis du tar en titt på Corydoras metae, er det linket til de som er til forveksling like som tante Astrid sier. Noe i den duren er det i alle fall :o)

Til høyre er en nokså sikker metae, Thor Dahls leksgruppe..
[External Image]
Enig
med Linda & Ove. Har en stim med 15 metae gående hos meg og de er akkurat like søte og på identisk vis.
Tusen takk til dere som har hjulpet meg..
Tenkte jeg skulle finne ut hva jeg hadde slik at jeg ev kan kjøpe flere av dem da jeg har bare 3 stk metae, 2 stk trilineatus sammen med 5 aenus..
Det kan være greit å vite at Corydoras trilineatus veldig ofte selges feilaktig under navnet Corydoras julii. Finner du C.julii i en butikk er det sannsynligvis trilineatus. Julii er veldig sjelden og skiller seg fra trilineatusene ved å bare ha enkeltstående prikker i mønsteret, mens trilineatus har streker og prikker som henger sammen. Selv om jeg har vært innom masse butikker og sett julii til salgs så har alle sammen vært trilineatus.
Takk for d
Skal se når jeg skal til trondheim neste uke..
Da blir det kanskje en del nye beboere til akvariet mitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap